۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۷۸۴۵۵
امام جمعه موقت اهواز:

بار جنگ اقتصادی نباید تنها بر دوش مردم باشد

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه دشمن، جنگ اقتصادی و رسانه ای را علیه نظام اسلامی به راه انداخته است، گفت: جنگ اقتصادی در درجه اول متوجه مسؤولان است و بار آن نباید فقط بر دوش مردم باشد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز با تقدیر و تشکر از همه اقشار در برپایی باشکوه دهه اول محرم عنوان داشت: مجالس حسینی فرصتی گرانبها برای شیعیان در بیان معارف، موعظه، نصیحت، آیات و روایات و احادیث، سیره حضرت ختمی مرتبت و ائمه اطهار است و امیدواریم در دو ماه محرم و صفر نهایت استفاده را ببریم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی یکی از توطئه های استکبار جهانی است که براساس تحلیل های انجام داده به صورت مستقیم ورود نکرده و به صدام حسین چراغ سبز برای راه انداختن جنگ را دادند؛ زیرا بنا بر تحلیل های مادی گرایانه خود بر این باور بودند که با توجه به نوپایی انقلاب اسلامی و عدم انسجام نیروهای نظامی و انتظامی، خوزستان را ۳ روزه و کشور را در عرض یک هفته اشغال خواهند کرد.

خطیب نمازجمعه اهواز، مقاومت مردم و نیروهای مسلح علی رغم تجهیزات متعدد و بی شمار نیروهای بعثی برای تصرف خرمشهر را یکی از نقاط حماسی و پرافتخار دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: دوران دفاع مقدس گنجینه تمام ناشدنی بوده و امیدواریم از چنین سرمایه ای برای عزت و سربلندی ملت استفاده کنیم البته در ماه های نخست جنگ، حماسه ها و رشادت های بی شماری از خوزستانی ها به ثبت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به اینکه حماسه های دوران دفاع مقدس برگرفته شده از کربلا و هر آنچه در جنگ تحمیلی داشتیم یک شاگردی کوچکی از مولایمان اباعبدالله الحسین بود، تصریح کرد: امروزه دشمن جنگ رسانه ای و اقتصادی را علیه ما به راه انداخته است؛ می خواهیم بدانیم که دولتمردان در جنگ اقتصادی از لحاظ عملیاتی چه اقداماتی انجام دادند و چنین جنگی نباید تنها بر دوش مردم باشد.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی در درجه اول متوجه مسؤولان است، ادامه داد: یک وزیر یا معاون در سه قوه نمی تواند در رفاه و آسایش بوده و بیکاری در خانواده اش معنا نداشته باشد، آیا در برابر جنگ اقتصادی تلاش شبانه روزی از سوی رییس جمهور و کابینه اش صورت گرفته است؟.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نشانه های تلاش شبانه روزی مسؤولان در مقابله با جنگ اقتصادی را مردم باید بخوبی لمس کنند، گفت: مردم برای رسیدن به آرمان ها و اهداف نظام اسلامی جانفشانی کرده و می کنند اما باز تأکید می کنم که بار جنگ اقتصادی نباید فقط بر دوش مردم باشد.

خطیب نماز جمعه اهواز به جنگ رسانه ای در فضای مجازی و شایعه پراکنی های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: هوشیاری و بصیرت راه حل مبارزه با جنگ رسانه ای است؛ مسؤولان وزارت ارشاد باید از فعالان در پایگاه ها و مساجد حمایت کنند با این حال از محدودیت های فعالان فضای مجازی عضو مساجد و پایگاه ها در تخصیص اعتبار و بودجه برای مسائل ابتدایی آگاهی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده عنوان داشت: مردم، نیروهای حزب اللهی و متدین و اعضای مساجد به مقابله با جنگ رسانه ای بپردازند، در زمان کنونی نباید به ارتباط محدود با چند نفر جهت مقابله با جنگ رسانه ای دشمن بسنده کرد.

وی تقویت دوباره کانون های فرهنگی مساجد را از مسؤولان ارشاد خوزستان خواستار شد و گفت: معلمان با کمترین امکانات و حقوق اندک بیشترین ایثار را نشان و اجازه نمی دهند که طالبان علم به خواسته هایشان نرسند و در عین آموزش به تهذیب دانش آموزان می پردازند.

امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد: حضور حوزویان و مبلغان در آموزش و پرورش طی سال های اخیر بسیار چشمگیر شده است البته در این میان مسؤولیت بسیار سنگینی بر عهده دارند و باید به فرمایشات رهبری پیرامون رشد علمی توجه ویژه ای داشته باشند.

خطیب نمازجمعه اهواز با بیان اینکه هدف شوم دشمن توقف رشد علمی کشور است، تصریح کرد: مدعیان ملی گرایی رشد علمی کشور براساس آمارهای بین المللی پیش و پس از انقلاب را ببینند البته برای ارتقای بیشتر اساتید با دلسوزی و محبت و مسؤولان آموزش و پرورش با برنامه ریزی و حفظ رفاه و جایگاه معنوی معلمان گام بردارند./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات