۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۵۴۵۹۵۲

خوابگاه جدید طلاب مدرسه علمیه صادقیه سمنان احداث می شود

فرماندار شهرستان سمنان گفت: خوابگاه جدید طلاب مدرسه علمیه صادقیه سمنان با زیربنای ششصد متر مربع، احداث می‌شود.
خوابگاه

به گزارش خبرگزاری رسا، سید عباس دانایی در حاشیه بازدید از مدرسه علمیه صادقیه شهرستان سمنان، در نشست بررسی مشکلات احداث خوابگاه جدید طلاب در سمنان اظهار داشت: خوابگاه جدید طلاب حوزه علمیه صادقیه سمنان در محلی با زیربنای 600 مترمربع احداث می‌شود و این خوابگاه در 3 طبقه و 16 حجره ساخته می‌شود و بالغ‌ بر 50 نفر ظرفیت دارد.

فرماندار سمنان با بیان اینکه پروژه احداث خوابگاه جدید طلاب مدرسه علمیه صادقیه سمنان با مشارکت حوزه و میراث فرهنگی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اعتبار احداث خوابگاه جدید طلاب حوزه علمیه صادقیه سمنان بالغ‌ بر 6 میلیارد ریال تصویب‌ شده است.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه صادقیه سمنان یکی از قدیمی‌ترین بناهای در استان سمنان است، افزود: موقعیت بنای این حوزه در فهرست اماکن تاریخی کشور ثبت‌شده است و باید برای ساخت‌وساز و تعمیرات در این محل با مدیران میراث فرهنگی هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

دانایی با اشاره به اینکه احداث خوابگاه جدید طلاب مدرسه علمیه صادقیه سمنان بخشی از مشکلات استقرار طلاب را در حوزه علمیه صادقیه سمنان مرتفع می‌کند، خاطرنشان کرد: تشویق و هدایت جوانان برای ثبت‌نام و تحصیل در حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گیرد.

تحصیل بیش از ۱۸۰ طلبه در مدرسه صادقیه

مدیر مدرسه علمیه صادقیه سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: مدرسه علمیه صادقیه سمنان همواره رو به رشد است و این مهم نقش ویژه‌ای در حوزه تربیت و تعالی مردم ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه بیش از 180 نفر در این حوزه در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه با کارکردهای آموزشی و شیوه‌های تربیتی و مدیریتی فعالیت‌های خود را در سطوح ملی و فراملی گسترش می‌دهد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: حوزه

ارسال نظرات