۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۳۸۲۲۶
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب تقویت نظام اسلامی می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب تقویت نظام اسلامی می شود، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید نسل به نسل و سینه به سینه، برای انتقال به آیندگان زنده بماند.
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمد صادق دوخایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ظهر امروز در نشست با جمعی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب تقویت نظام اسلامی می شود، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید نسل به نسل و سینه به سینه، برای انتقال به آیندگان زنده بماند. 

خدمت به خانواده شهدا، خدمتی بی منت و با افتخار است

دوخایی بیان کرد: داشته های ما در جمهوری اسلامی ایران، مدیون خون پاک شهدا و جان فشانی های جانبازان و ایثارگران است و ما نباید لحظه ای از این خانواده‌ها غافل شویم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی وظایف مسؤولان در قبال خانواده شهدا را تشریح کرد و گفت: خانواده های معظم شهدا انتظاری از ما ندارند اما مسؤولان باید تمام قد در خدمت آن ها باشند.

دوخایی تاکید کرد: خدمت به خانواده شهدا، خدمتی بی منت و با افتخار و بر اساس مقررات جمهوری اسلامی است. 

هرم سنی جانبازان از میانسالی گذشته است

وی با اشاره به وجود قوانینی در حوزه اشتغال ایثارگران و خانواده های آنان، افزود: با توجه به قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و خانواده های آنان، بنیاد شهید قوانین خوبی در حوزه اشتغال دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه هرم سنی جانبازان از میانسالی گذشته است، گفت: هرم سنی جانبازان از میانسالی گذشته است و در حوزه های درمانی و معیشت تقریباً مشکل خاصی وجود ندارد. 

دوخایی به مشکل  اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران اشاره و بیان کرد: امروز فرزندان شهدا و ایثارگران از دانشگاه فارغ التحصیل شده و نیاز به شغل دارند، ما نیز باید همانطور که در قانون برنامه ششم توسعه بیان شده است با تعامل و همکاری استاندار، مسؤولان استانداری و بنیاد شهید، افزایش هم افزایی دستگاه های کشور و استفاده صحیح از قوانین و زیرساخت های موجود، آن ها را در حوزه اشتغال حمایت کنیم.

فعالیت تشکل جانبازان بصیر استان مرکزی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی یکی از مأموریت‌های بنیاد شهید را حفظ و یکپارچگی تشکل های ایثارگری دانست و تشریح کرد: تشکل های ایثارگری بازوان بنیاد هستند و ما در کشور بیش از هزار تشکل ایثارگری با نام های گوناگون داریم که ثبت شده و مورد موافقت بنیاد هستند.

دوخایی در رابطه با تشکل جانبازان بصیر استان مرکزی توضیح داد: تشکل جانبازان بصیر، تحت عنوان کانون نور یا انجمن کانون نور جانبازان بصیر کشور فعالیت می کنند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در ادامه با اشاره به اهداف انجمن کانون نور جانبازان بصیر کشور بیان کرد: انجمن کانون نور جانبازان بصیر کشور با هدف یاری رساندن به بنیاد شهید، برای رسیدن به اهداف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده است و این انجمن رابط میان بنیاد شهید و خانواده ایثارگران در زمینه‌ ی مسائل صنفی و غیر صنفی است./842/پ203/ب1

ارسال نظرات