۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۹۲۱۸۲

تعداد «مهدهای قرآنی مساجد» به ۳ هزار باب افزایش می‌یابد

رییس بسیج جامعه زنان با اشاره به راه‌اندازی مهدهای قرآنی در جوار مساجد، گفت: تعداد مهدهای قرآنی مساجد امسال به ۳ هزار باب افزایش می‌یابد.
مهدهای قرآنی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، مینو اصلانی از افزایش تعداد مهدهای قرآنی مساجد به 3 هزار باب خبر داد و گفت: این مهدهای قرآنی مساجد، کودکان ۳ تا 6 سال را در زمینه فعالیت های قرآنی آموزش می‌دهند.

وی بیان کرد: با توجه به  نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید ـ اشتغال» به مربیان مهدهای قرآنی توصیه شده است که برای این موضوع نیز برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند.

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اهداف راه‌اندازی مهدهای قرآنی، گفت: ایجاد این مهدها در مساجد، می‌تواند پایگاه امنی برای نونهالان به شمار آیند و روند رو به افزایش این مهدها در کشور حاکی از این است که خانواده‌ها بسیار علاقه مند هستند که فرزندان‌شان در این محیط‌ها حضور یابند و در سایه‌سار مسجد و تربیت قرآنی قرار گیرند.

اصلانی ادامه داد: همچنین خانواده‌ها دوست دارند تا از موهبات مساجد که محل اتحاد مسلمانان و مرکز تعلیم و تربیت هستند، بهره‌مند شوند و  تلاش ما در راستای آماده‌سازی این فضا در کنار مساجد است تا پاسخگوی نیازهای خانواده‌ها باشیم.

وی یکی از ویژگی‌های مهدهای کودک بسیج در مساجد را ارتباط با خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با ارتباط مستمر با خانواده‌ها، آنان را در تربیت کودک راهنمایی و کمک کنیم و خود به جای خانواده‌ها وارد عمل نشویم.

رئیس بسیج جامعه زنان بر لزوم اهتمام بر ایجاد مهدهای قرآنی در جوار مساجد تاکید کرد و گفت: باید در زمان ساخت مساجد فضای مناسبی برای مهدهای قرآنی در نظر گرفته شود و متولیان، ائمه جماعات، هیئت امنا و خیران مسجدی باید توجه بیشتری به این نکته به عنوان یک سیاست دراز مدت داشته باشند.

اصلانی اظهار کرد: حدود هفتاد و دو هزار مسجد در کشور وجود دارد، بنابراین مهدهای مسجد باید بیش از تعداد فعلی گسترش پیدا کنند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات