۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۸۸۰۰۳
حضرت آیت الله مکارم شیرازی؛

مسؤولان به فکر حل مشکل اقتصادی مردم باشند

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که مصرف کالای خارجی صیانت از اقتصاد بیگانه است، اظهار داشت: مسؤولان باید به فکر حل مشکل های اقتصادی مردم باشند.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضر آیت الله ناصر مکارم شیرازی در آیین تحویل سال 1396 که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال«اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام گذاری شده است در آستان مقدس حضرت معصومه(س) ضمن تبریک حلول سال نو شمسی به تشریح هویت احسن الحال در چهار بعد اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پرداخت و عنوان داشت: مصرف کالای ایرانی موجب رونق کارخانه ها و اشتغال در کشور و کاهش مفاسد ناشی از بیکاری در جامعه خواهد شد.

این مرجع تقلید با بیان این که مصرف کالای خارجی صیانت از اقتصاد بیگانه است، اظهار داشت: مسؤولان باید به فکر حل مشکل های اقتصادی مردم باشند؛ بر این اساس با وجود ساختارهای  آلوده اختلاف طبقاتی در کشور وضعیت اقتصادی به احسن الحال تبدیل نمی شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی؛ دوستی، محبت و گذشت  را هویت بُعد اخلاقی سال جدید دانست و گفت: باید رفتارهای معیار اسلامی سرلوحه رفتار همه مومنان باشد؛ بر این اساس کمک به زندانیان جرائم غیرعمد، یتیم نوازی، ارتباط با دوستان و همسایگان از جمله مصادیق احسن الحال در بعد اجتماعی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در مسایل اجتماعی باید منافع جمع بر منافع فردی ارجحیت داشته باشد، تصریح کرد: این الگوی رفتار اسلامی مقدمه همدلی و وحدت در جامعه برای پیشبرد بیشتر کشور است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از افزایش آمار طلاق انتقاد کرد و گفت: اگر زوج های جوان با امانت، گذشت و صداقت با هم رفتار کنند بدون شک بسیاری از آمار طلاق به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، هدف غرب و آمریکا را تنها تحقق منافع نظام استکباری دانست و ابراز داشت: آمریکا و غربی ها تنها به منافع خود اهمیت داده و این موجب شده تا برای رسیدن به این منافع حاضر به آتش کشیدن منطقه و دنیا باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، آگاهی از وضعیت سیاسی منطقه، کشور و دنیا، شرکت در انتخابات و تجمع عظیم مانند 22 بهمن، حرکت در جهت احسن الحال در بُعد سیاسی توصیف کرد و عنوان داشت: حضور گسترده در صحنه انتخابات باید همراه با شناخت و آگاهی مناسب و انتخاب دقیق باشد.

وی با تصریح بر این که لازمه تحقق احسن الحال در همه ابعاد تلاش و کوشش با توکل بر خدا است، گفت: سال 96 که با نور حضرت زهرا(س) متبرک شده است؛ امید است که سالی مملو از سعادت، موفقیت و حل مشکل های مسلمانان جهان و ایران باشد./837/ 201/ص

ارسال نظرات