۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۷۲۳۱۰
امام جمعه دامغان:

اختلاف‌ نظرها به وحدت درونی نظام ضربه نزند

امام جمعه دامغان با بیان اینکه در هر نظام سیاسی وجود انسجام و وحدت درونی ضروری است، گفت: دولتمردان و مسؤولان فراموش نکنند که مشکل مردم عدم رونق و رکود بازار، بیکاری و تورم و نظایر آن است، نباید با کشاندن کش و قوس‌های سیاسی به صحنه‌ جامعه وحدت داخلی را خدشه‌دار کرد.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور پرشمار مردم آگاه و ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت امام حسن عسگری(ع) به بیان ویژگی‌های شیعیان و منتظران ظهور از منظر اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار داشت: شیعیان باید آنگونه که امام یازدهم(ع) می‌فرماید باید زینت تشیع و فرهنگ اهل بیت(ع) باشند.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه جامعه پویا و معنوی شیعی انسان‌هایی عمق نگر و صبور و کوشا در برابر مشکلات و هجمه‌های دشمن می‌خواهد، شیعه واقعی همواره در وسط میدان و ولایتمدار است و سست عنصری را برنمی‌تابد، افزود: از ویژگی‌های بارز شیعه ولایتمدار حضور بهنگام و بجا در صحنه های مختلف اجتماعی و سیاسی در راه حفظ آرمان های انقلاب و اسلام ناب محمدی است.

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات فجیع دولت رضاخانی اقدام برای حذف حجاب در سال 1314 و لطمات بسیاری که این سیاست شیطانی به ملت مسلمان ایران وارد کرد، خاطر‌نشان کرد: البته سرنوشت رضاخان پهلوی عاقبت دشمنی با اهل بیت و دین و شرعت محمدی را به وضوح نشان می‌دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با یادآوری اینکه زن در فرهنگ و تمدن ایرانی و از منظر اسلام عطر و گل و گوهر است و همواره باید چون دری گرانبها در صدف حجاب خود را از دید نامحرمان و سودجویان حفظ کند، اضافه کرد: بی‌بندو باری و لاابالی گری بی‌توجهی به احکام اسلام و حقوق دیگر افراد جامعه است، یقینا بدحجابی و بی‌حجابی از عوامل اصلی افت تحصیلی، افزایش خیانت و فروپاشی‌ خانواده‌ها در جامعه ما است.  

وی با اشاره به اینکه عده‌ای بدحجاب و بی‌حجاب نباید اجازه یابند خانواده‌ها و جامعه اسلامی را به سوی تباهی ببرند، اظهار داشت: حجاب سرمایه‌ای معنوی است، همه ما باید با تفکری عقلانی امر به معروف و نهی از منکر را مدنظر قرار دهیم و دختران و زنان آگاه جامعه اسلامی اسوه‌های یگانه خلقت حضرت زهرا(س)، حضرت زینب کبری(س) و حضرت خدیجه(س) را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در ادامه با اشاره به کش و قوس‌ها و اختلاف نظر دوتن از سران قوا و سوء استفاده دشمنان و بوق‌های تبلیغاتی ضدایرانی از رسانه‌ای شدن این مسائل، اظهار داشت: رسانه‌ای شدن اختلافات سران قوا دردی را از مردم دوا نمی‌کند.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه در هر نظام سیاسی وجود انسجام و وحدت درونی ضروری است، خاطر‌نشان کرد: دولتمردان و مسؤولان فراموش نکنند که مشکل مردم عدم رونق و رکود بازار، بیکاری و تورم و نظایر آن است، نباید با کشاندن کش و قوس‌های سیاسی به صحنه‌ جامعه وحدت داخلی را خدشه‌دار کرد.

امام جمعه دامغان تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب بارها در بیاناتشان فرموده‌اند که همه ملت ما باید سیاسی باشند، یعنی به‌روز، آگاه و هوشیار، بصیر و تحلیل‌گر باشند و نه اینکه درگیر سیاست بازی شوند و یا ملعبه دست خواص و سیاست مداران شده و اراده مردم در مقاصد گروه‌ها و دسته‌های سیاسی محو شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به تغییر در مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان، از زحمات حجت الله رستمیان رییس سابق آموزش و پرورش و موفقیت‌های چشمگیر کسب شده در عرصه کنکور، رشد علمی و آموزشی، عمرانی، کسب رتبه‌های برتر امور فرهنگی و پرورشی، توجه به امر نماز و قرآن، همکاری با حوزه‌های علمیه و حضور روحانیان در مدارس، ترویج عفاف و حجاب، فرهنگ ایثار و شهادت و امر به معروف در مدارس طی دوران مدیریت وی قدردانی و برای حسن کاتبی سرپرست اداره آموزش و پرورش دامغان آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است، گرامیداشت فرارسیدن سالروز وفات حضرت معصومه(س) و توصیف جایگاه زیارت آن حضرت، بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای سال 1390 و تاریخ سازان خوشنامی همچون میرزا تقی خان امیرکبیر و جهان پهلوان تختی از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان بود./201/977/ب1

ارسال نظرات