۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۷۰۹۳۳
امام جمعه پردیسان:

حوزه و خبرگان باید منشور حقوق شهروندی را تدوین کنند نه دولت

امام جمعه پردیسان منشور حقوق شهروندی از سوی دولت را کپی حقوق بشر دانست و تأکید کرد که حوزه علمیه و خبرگان باید منشور حقوق شهروندی را تدوین کنند نه این که دولت این کار را انجام دهد.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد حماسه 9دی و جواب کوبنده به فتنه گران در حادثه سال88 را نقطه قوت در جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: باید در راهپیمایی ها با مشتان گره کرده بر دهان فتنه گران و فتنه دوستان زد.

امام جمعه پردیسان به منشور حقوق شهروندی از سوی رییس جمهور اشاره کرد و ابراز داشت: این منشوری که آقای روحانی تهیه کرده و ماده های پراکنده در آن ذکر کرده است بدون اجازه رهبر معظم انقلاب و مجلس بوده و کار ناپسندی به شمار می رود که از سوی دولت شکل گرفت و مورد سرزنش است.

وی ادامه داد: در مقدمه منشور شهروندی آمده است که هیچ کسی نمی تواند حق مردم را محدود کند، این خود شیرینی ها به چه علت است و نقش ولایت فقیه در جامعه چیست؛ که همه این ارزش ها را زیر سؤال برده اند.  

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی به خطبه 44 نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: اگر از حق مردم سخن می گویید چرا از حق حاکم حرفی نمی زنید که امام علی(ع) به حق خود سفارش کرده است.

وی تبیین کرد: در بندی دیگر از منشور حقوق شهروندی آمده که مردم در پوشش آزاد هستند، این سخن ها در دولت های قبلی که به اسم آزادی آمده اند در مردم تاثیر کرده است و باعث شده که امر به معروف در جامعه مهجور باشد؛ هرکس امر به معروف می کند به او آسیب وارد  و اگر در دادگاه ها حضور پیدا کند محکوم می شود که چرا امر به معروف کرده است؛ این یعنی مصداق زنده کردن رای های خاکستری در کشور که می خواهند با این حرف ها رای جمع کنند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ابراز داشت: چرا دولت در مقابل فتنه موضع نمی گیرد.

وی با اشاره به شعارهای فتنه گران در سال 88 افزود: فتنه گران شعار نه غزه نه لبنان و جمهوری ایرانی سر می دادند، به لطف خدا و مدافعان حرم مقاومت کردیم و لبنان را که با انتخاب میشل عون به دست امت حزب الله سپردیم  و چه کسی بعد از سی و چندسال فداکاری برای اسلام الان شعار جمهوری ایرانی سر می دهد و باعث می شود تا این افراد جسارت پیدا کنند؛ این منشورها خطرناک است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ادامه داد: قبل از سال 88 در فضای مجازی 540 پایگاه اینترنتی از سوی فتنه گران راه اندازی شد به علت اینکه فضا را فتنه آلود و مسموم کنند اما بحمدالله نتوانستند؛ فتنه گران سرنوشت اسامه که روزی یار امام بود و بعد علیه امام شدرا دارند.

وی گفت: در سال 82 برخی در بازی سیاسی مرده بودند باز خود را زنده کردند و با منشور حقوق شهروندی رسما در مدارس کشور بر ضد نظام و ولایت فقیه سخن می گویند؛ باید این افراد به خودشان بیآیند و بفهمند که 9دی همیشه باقی می ماند؛ کروبی و موسوی برای همیشه مرده اند و در مقابل فتنه گران جدید ایستادگی می کنیم.

امام جمعه پردیسان به آلوده سازی انتخابات از سوی فتنه گران اشاره و تصریح کرد: وقتی به انتخابات نزدیک می شویم به گونه ای می شود که می خواهند جنگ کنند و فتنه گران فضای جامعه را آلوده می کنند و باید در انتخابات هر کس که دلسوز تر، خدوم تر و عمارتر شد انتخاب شود.

وی در پایان منشور حقوق شهروندی را کپی حقوق بشر دانست و افزود: سازمان ملل در برابر حقوق بشر با این قوانین ناتوان مانده است و چرا باید ما نشخوار آن ها را داشته باشیم در صورتی که آن ها در حال حاضر به زبونی خود با اعمالشون اعتراف می کنند؛ حوزه علمیه و خبرگان باید منشور حقوق شهروندی را تدوین کنند تا شیرنی این قوانین به دهان مستضعفین بنشیند./978/پ202/ج1

ارسال نظرات