۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۹۳۴۳۶
30 آذرماه؛

نخستین سالگرد آیت‌الله علی صافی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالگرد ارتحال مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ علی صافی گلپایگانی، 30 آذرماه در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
آيت‌الله علي صافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با ایام سراسر حزن اسارت ال الله، مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و بزرگداشت نخستین سالگرد عروج ملکوتی حضرت آیت الله حاج شیخ علی صافی گلپایگانی(ره) در قم برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، این مراسم از سوی دفتر حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی و بیت شریف آن فقیه عالی‌مقام در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید؛ مراسم سالگرد ارتحال مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ علی صافی گلپایگانی،سه شنبه 30 آذرماه، پس از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

همچنین مراسم بزرگداشتی با حضور علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم، پنجشنبه، دوم دی ماه از ساعت 14 در گلزار شهدای قاضی زاهد در گلپایگان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، حضرت آیت‌الله علی صافی گلپایگانی برادر حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی و وارث فقهی حضرت آیت الله شیخ محمدتقی بهجت بود. وی در گلپایگان رحل اقامت افکنده بود و سال گذشته در این شهر سفر ابدی خود را آغاز کرد.

حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی در سال 1332 هجری قمری در گلپایگان پا به عرصه وجود گذارد. کودکی و جوانی اش صرف دانش اندوزی شد. تا سن هجده سالگی نزد پدر و دایی بزرگوارشان مرحوم حجةالاسلام و المسلمین آخوند ملا ابوالقاسم قطب(ره) به تحصیل پرداختند و سپس به قم هجرت کردند. دروس سطح را در محضر آیت الله آقا میرزا محمد همدانی تکمیل نمودند. درس خارج را نزد عالمان بلند آوازه عصر، از جمله آیت الله حجت و آیت الله بروجردی به پایان بردند. هوش و ذکاوت و نیروی استدلال وی در جلسه درس و مباحث حضرت آیت الله بروجردی موجب شهرت او گردید.

آیت الله بروجردی چنان شیفته این شاگرد درس خوان و هوشیار گردید که در برخی مجالس از وی یاد می کرد و این امر سبب شهرت ایشان در جمع طلاب علوم دینی شد و در رده برجسته ترینشان شناخته گردید آیت الله آقای حاج آقا علی صافی، آثار ارزشمندی به نظم و نثر عربی و فارسی دارند که برخی به چاپ رسیده، شماری از آنها زیر چاپ و قسمتی به صورت دست نویس است./917/د102/ص



ارسال نظرات