۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۸۰۷۰۲

نبود مرکزی منسجم در امر تبلیغ دینی باعث کاهش بازدهی شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه ادیان ابراهیمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: روحانیت ادامه دهنده راه انبیا در تبلیغ دین و معنویت است و این نشان دهنده جایگاه والای تبلیغ دینی است.
مبلغان


حجت الاسلام محمد تقی انصاری پور، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: وظیفه روحانیت ادامه دهنده مسیر انبیا در راه ارشاد مردم است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: روحانیان ادامه دهنده راه انبیا در تبلیغ دین و معنویت هستند و این نشان دهنده جایگاه والای تبلیغ دینی است.

وی ادامه داد: تبلیغ دارای مقدمات و شرایطی است که از مهمترین آن ها سازندگی خویشتن خویش است، یعنی مبلغ به تقوا و بزرگواری های اخلاقی مجهز شود.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب، دیگر شرط تبلیغ را دانش عمیق و کامل عنوان کرد و بیان داشت: مبلغان باید به توسعه علم خود و عمق بخشی بینش خود بهای بیشتری بدهند.

مدیر گروه ادیان ابراهیمی با اشاره به پیام جهانی اسلام برای بشریت گفت: یکی از ویژگی های اسلام این است که برای تمام انسان ها است و محدود به قوم، شهر و زمان خاصی نیست، در قرآن، تعبیر (ای مردم) که بر تمامی افراد دلالت دارد، هیجده بار ذکر شده است.

وی با بیان اینکه وقتی دین جهانی شد، دایره مخاطبان وسعت پیدا می کند و در نتیجه پیام دین از عمق و گستردگی بیشتری برخوردار خواهد شد، افزود: وقتی پیامی مختص قوم خاصی باشد، محدودیت هایی ایجاد می شود و نمی شود تمام معارف را منتقل کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اسلام مخاطبان جهانی دارد و این وظیفه روحانیت را دشوار می کند.

وی گفت: متاسفانه در تبلیغ آن گونه که شایسته بوده است، رسالت خود را انجام نداده ایم و باری که بر دوش ما درعرصه های گوناگون تبلیغی بوده، برنداشته ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان از نبود مرکزی جامع و منسجم برای ساماندهی امر تبلیغ انتقاد کرد. /909/پ202/ع

ارسال نظرات