۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۷۵۴۱۸۷
آیت الله رجبی مطرح کرد؛

لزوم توجه به احیای شب‌های قدر

لزوم توجه به احیای شب‌های قدر
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ضمن تاکید بر اینکه شب قدر به اندازه هشتاد و دو سال فضیلت دارد، گفت: به همین میزان انسان به خداوند نزدیک خواهد شد؛ بعضی از بزرگان تمام شب‌های سال را احیا گرفتند تا فضیلت شب قدر را درک کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (ره) قم ضمن تاکید بر اینکه شب قدر به اندازه هشتاد و دو سال فضیلت دارد، گفت: به همین میزان انسان به خداوند نزدیک خواهد شد؛ بعضی از بزرگان تمام شب‌های سال را احیا گرفتند تا فضیلت شب قدر را درک کنند.

آیت الله رجبی با تاکید براینکه انسان باید یقین به استجابت دعا داشته باشد، تاکید کرد: نباید انسان نسبت به استجابت دعا ناامید شود؛ در روایات آمده که خداوند به حسن ظن بنده توجه دارد؛ توبه و استغفار شرط اصلی هر عملی است، اگر قطع رحمی شده باید وصل شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه برای شب قدر اعمال زیادی وارد نشده است، افزود: در این شب به دعا سفارش زیادی شده است؛ دعا برای دیگران چندین برابر در حق شخص مستجاب می‌شود؛ اگر کسی برای دیگران دعا کند فرشتگان برای وی دعا می‌کنند.

وی با تاکید براینکه برای تعجیل در فرج بقیه الله و حل مشکلات مردم باید زیاد دعا شود، تصریح کرد: دعای معروف «صل علی محمد و آل محمد» یکی از معروف‌ترین دعا‌هایی است که گوینده را مشمول رحمت الهی خواهد کرد؛ در تفسیر آیه «ادعونی استجب لکم» گفته شده هر دعایی آنگونه که خیر است مستجاب می‌شود.

آیت الله رجبی با تاکید براینکه فاطمه زهرا (س) در شب‌های قدر به صورت فرزندان خود آب پاشیدند تا بیدار بمانند، ابراز کرد: لازم است که این سه شب قدر احیا گرفته شود تا فضیلت شب قدر درک شود؛ اگر کسی در شب قدر آمرزیده نشود در ایام دیگر آمرزیده نمی‌شود مگر اینکه به صحرای عرفات برود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در روایات شب بیست هفتم ماه رمضان و شب نیمه شعبان نیز به منزله شب قدر هستند، تاکید کرد: ظاهر روایت نشان داده است که یکی شب‌های ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان، شب قدر است.

ارسال نظرات