۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۱۳۷۶۷
آیت الله شفیعی:

23 رمضان قوی ترین احتمال شب قدر است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی با بیان این که شب قدر به اندازه ای مهم است، که خداوند در چندین جای قرآن به آن اشاره کرده، اظهار داشت: قوی ترین احتمال برای شب قدر، شب 23 ماه رمضان است.
آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات مباحث ماه مبارک رمضان، با بیان این که دو شب های از شب های قدر در ماه مبارک رمضان را پشت سر گذاشته ایم، اظهار داشت: قوی ترین احتمال برای شب قدر، شب 23 ماه رمضان است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که شب قدر به اندازه ای مهم است، که خداوند در چندین جای قرآن به آن اشاره کرده، اظهار داشت: خداوند در قرآن برای بیان عظمت این شب بزرگ فرموده که عبادت در شب قدر از هزار ماه برتر است.

آیت الله شفیعی با اشاره به وجود حدود 144 روایت در باب تفسیر سوره قدر، گفت: در هر سال یک شب به عنوان شب قدر وجود دارد که در آن شب مقدرات انسان بر حجت خدا نازل می شود.

وی در ادامه گفت: همچنین در روایتی معروف آمده که شخصی به نام جهنی به خاطر این که چوپان و یا دارای احشامی بوده است در بیرون شهر مدینه زندگی می‌کرده از این رو از پیغمبر اکرم(ص) می‌خواهد که با توجه به این که ممکن است آمدن و رفتن برایش سخت باشد و نتواند که در تمام مدت سال جز یک شب مشرف شود، شب قدر را برایش تعیین کند تا بیاید و از فیوضات آن برخوردار شود، حضرت نیز در پاسخ می فرماید که شب بیست و سوم ماه رمضان از شب های بافضیلت است و به جهنی فرمودند که نزدیک بیا و آهسته گفتند که شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را به شهر مدینه بیا و آن را احیا بدار.

آیت الله شفیعی در ادامه تصریح کرد: شب زنده داری و عبادت خدا را در شب 23 رمضان هرگز نباید از دست داد و هیچ کار و مشغله ای در این شب به اندازه عبادت خدا دارای اجر و پاداش نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که انسان مؤمن باید در این شب به تفکر در امور خود بپردازد، اظهار داشت: خداوند در این شب عزیز گناهان انسان را می بخشد و حاجات را نیز برآورده می کند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) پیرامون شب قدر، خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) در سخنی فرمودند که زمانی حضرت محمد(ص) از عرفات بازگشته و رهسپار منى بود، وارد مسجد شد، مردم گرد او جمع شده و درباره لیله القدر از او سوال کردند. حضرت در آن جا سخنرانى پس از ثناى الهى فرمودند که «اى مردم! بدانید همانا هر کسى با سلامتی به ماه رمضان برسد و روزهایش را روزه بگیرد و مقدارى از شبش را عبادت کند، مراقب نمازش باشد و به نماز جمعه و نماز عید فطر برود، به طور قطع شب قدر را درک خواهد کرد و به جایزه پروردگار دست یافته است  و جایزه پروردگار همانند جایزه بندگان نیست»./9464/پ203/ب2

ارسال نظرات