۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۱۳۴۳۶
امام جمعه نکا:

انس با کلام الهی راه درک حقیقی شب های قدر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با اشاره به فرا رسیدن شب های با فضیلت قدر، گفت: استفاده معنوی از این شب‌های سرنوشت، زندگی ما را به سوی خوبی ها، خیرات و برکات سوق می دهد.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا بعد از ظهر امروز در محفل نورانی انس با قرآن در نکا با اشاره به فرا رسیدن شب های با فضیلت قدر، گفت: استفاده معنوی از این شب‌های سرنوشت، زندگی ما را به سوی خوبی ها، خیرات و برکات سوق می دهد.

 

وی اظهار داشت: شب قدر، شبى است که در آن تقدیر خلق و اجتماع اندازه‏گیرى مى‏شود و با ارائه به ‏محضر مقدس حضرت مهدى(عج) صلاحیت آن امور تایید و یا رد مى‏شود.

 

امام جمعه نکا با بیان این که قرآن بهترین کلام خدا به عنوان دستور العمل زندگی برای انسان در شب قدر نازل شده است، تصریح کرد: قرآن سعادت انسان ها را تکمیل می کند به شرطی که پای بند به این دستورالعمل بوده و قرآن را در رأس امور خود قرار داده و زندگی مان بر اساس دستورات قرآنی باشد.

 

وی یادآور شد: باید در این شب ها به واسطه قرآن در محضر خدا حاضر شده و با او ارتباط برقرار کنیم تا به جایگاه اصلی مان که بالاترین جایگاه در بین مخلوقات است، برسیم.

 

امام جمعه نکا، بهترین دعا در شب های قدر را دعای جوشن کبیر دانست و خاطر نشان ساخت: بهترین دعا در این شب ها بعد از استغفار، صلوات و برائت از دشمنان، دعای جوشن کبیر و قرائت هزار نام خدا به القاب مختلف است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: فضیلت این دعا آن قدر زیاد است که خواندن آن در شب های لیله القدر برای توبه و بخشش گناهان بسیار سفارش شده است تا ارتباط و آشتی بین خالق و مخلوق ایجاد شود.

 

وی با بیان این که سراسر شب قدر باید بیدار ماند و در نماز و عبادت کوشید و نیازها را به پیشگاه خداوند عرضه داشت و رحمت و آمرزش را از او خواست، یادآور شد: شب قدر فرصتی برای درک شخصیت والا و بی بدیل امام علی (ع) و بهترین فرصت برای توبه و استجابت دعا است.

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که شب‌های قدرهم چنانکه پیشوایان ما فرموده‌اند با پروردگار عالم به راز و نیاز، دعا و نیایش بپردازیم، ادامه داد: این شب بزرگ شب تقدیر پروردگار است و در عین حال شب تصمیم‏ انسان‌هایى که مى‏توانند در این شب خود را براى تبعیت از اسلام عزیز و قرآن کنند.

 

امام جمعه نکا حقیقت شب قدر را از نوع حقایق قرآنى است و بیان داشت: همان طور که قرآن شفا و درمان است، شب قدر نیز اینگونه است و قرآن غذاى سالم روح انسان‌ها است و این غذاى دلپذیر براى روان سالم لذت‌بخش است، اما اگر کسى بیمار باشد نه تنها از این سفره رنگین دلپذیر و غذاى شفابخش بهره‌اى نمى‌برد بلکه براى او مایه آزردگى است.

 

وی یادآور شد: شب قدر شب با برکتی است که به اندازه یک عمر طولانی ارزش و اهمیت دارد و قرآن کریم این کتاب آسمانی در شب قدر نازل شده و همه مقدرات انسان در آن به ثبت می‌رسد.

 

حجت‌الاسلام لایینی اضافه کرد: شب قدر سرنوشت انسان‌ها بر اساس حکمت و مصلحت رقم مى‌خورد و بى‌گمان، این تصمیم گیرى درباره آینده اشخاص و امت‌ها با گذشته آنان پیوند خورده است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات