۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۷۵۴۰۶۲
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

موانع کسب‌وکار و تولید باید رفع شود/ لزوم اصلاح قوانین بازدارنده

موانع کسب‌وکار و تولید باید رفع شود/ لزوم اصلاح قوانین بازدارنده
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به ضرورت اصلاح قوانین به نفع تولید، بسیاری از قوانین را مانع تحقق تولید دانست و از ضرورت رفع موانع ایجاد شرکت تولیدی سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده است، اظهار داشت: بیش از 10 سال است که شعار سال به مباحث اقتصادی و نزدیک به 5 سال به بحث تولید معطوف شده است و این نشان از تمرکز رهبر انقلاب نسبت به مسائل اقتصادی است و راه حل مشکل اقتصادی نیز اهتمام به مسأله تولید و تقویت تولید داخلی است.

وی با اشاره به وظائف مسؤولین در تحقق شعار سال تصریح کرد: ورود مردم و مسؤولین به بخش تولید لوازمی دارد زیرا بخش خصوصی به دنبال صرفه و سودآوری است از این رو چنانچه ضرر کند حاضر نیست به یک کار تولیدی وارد شود؛ این امر مستلزم این است که دولت و مجلس در خصوص بحث تولید و مشارکت مردم کار درست و دقیق کارشناسی انجام دهند و ببینند که در بخش قوانین چه مشکلاتی سر راه تولید کنندگان قرار دارد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری از ضرورت هم صحبتی مسؤولین با تولید کنندگان جهت شنیدن دغدغه های تولید سخن گفت و اظهار داشت: باید با صحبت مشخص شود که آیا قوانین تسهیل کننده تولید است یا مانع ایجاد می کند؟ بعضی از قوانین اساسا بازدارنده است زیرا کسی که قصد تأسیس یک شرکت تولیدی داشته باشد اینقدر مانع بر سر راه آن قرار داده می شود که از انجام کار منصرف می شود و ثروت خود را به کار دلالی می برد زیرا سود بیشتری دریافت می کند. باید بررسی شود تا مشکلات تولیدکنندگان به سمت حل و اصلاح برود.

وی با اشاره به تأثیرگذاری بانک ها در جهش تولید تأکید کرد: جنبه دیگر قضیه بانک ها هستند زیرا تولید کننده و بخش خصوصی اگر بخواهد ورود کند ولی سرمایه لازم را نداشته باشد، به پشتوانه و اعتبار مالی نیاز دارد که بانک ها می توانند اعتبار لازم را فراهم کنند اما متأسفانه در این راستا بانک ها مشکلاتی دارند و اخذ وام برای تولید کننده بسیار سخت است. لازم است با مؤسسات مالی و اعتباری گفتگو شود که بتوانند تولید را تسهیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه قوانین اقتصادی باید تشویق کننده باشند، بیان داشت: لازم است شرایط ایجاد کسب و کار و تأمین مالی تولیدکننده تسهیل شود تا کسی که در این مسیر قدم بر می دارد تشویق شود نه اینکه تولیدکنندگان ما احساس پشیمانی کنند. دولت محترم اهتمام به این مسأله دارد ولی چه خوب است که برخورد جدی داشته باشد تا افرادی موظف شوند مشکلات تولیدکنندگان را بررسی کرده و با حل آن ها افراد دیگر نیز تشویق شوند که به سمت تولید بروند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: وقتی مردم ببینند که این کار به نفع اقتصاد کشور است تشویق خواهند شد و همچنین اگر مشاهده کنند که دولت نیز حمایت می کند طبعا ورود می کنند و امیدواریم همانگونه که رهبری بیان فرمودند این شعار عملی شود.

ارسال نظرات