۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۵۴۰۰۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:

اعمال شب قدر مومن را با سرعت نور به سمت پروردگار عالم جلو می برد

اعمال شب قدر مومن را با سرعت نور به سمت پروردگار عالم جلو می برد
اصفهان ـ آیت الله مهدوی با بیان اینکه شب قدر موجب تقرب مومنین به حق است، گفت: اعمال این شب مومن را با سرعت نور به سمت پرودگار عالم جلو می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مسجد جامع اصفهان، با اشاره به این که فرصت ها به سرعت می گذرد و در آستانه شب های قدر قرار داریم، گفت: اولیاء الهی ماه مبارک رمضان که می شد خود را برای استفاده از شب­های قدر  آماده می­کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر به حقیقت آیه قرآن پی ببریم باید حواسمان را جمع کنیم که شب قدر یک شب است اما افضل از عبادت خداوند در هزار ماهِ یک عمر انسان است که هشتاد سال زندگی می ­کند.

آیت الله مهدوی در این خصوص که در شب­های  قدر انواع عبادات وارد شده است، خاطر نشان کرد: امام باقر(ع) می فرمایند: علت این که شب قدر افضل از هزار ماه است این است که عمل خیر و صالحی که بندگان خداوند در این شب  انجام می دهند ارزشش و ثوابش بیش از این است که هزارماه همان عمل را انجام بدهد و در شب قدر نباشد.

وی در ادامه با اشاره به روایت امام باقر (ع) که اگر شب قدر وجود نداشت مومنین به مقصد حقیقی که تقرب به حق است نمی رسیدند، تصریح کرد: اعمال شب قدر می تواند بندگان را با سرعت نور به سمت نور مطلق، پروردگار عالم جلو ببرد لذا لطف پروردگار شامل حال مومنین شده که شب قدری را قرار داده و می ­گوید همان عبادات ایام دیگر را در این شب انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: با التفات به مطالب گفته شده به دو مطلب باید توجه کنیم: یکی اینکه  شب قدر شبی است که از عمر انسان ارزشش بالاتر است و باید به آن اهمیت بدهیم و از آن غافل نباشیم؛ دوم اینکه اضطراب و ترس هم نداشته باشیم که نتوانیم کار مقبول را درست انجام بدهیم چراکه در این مواقع باید پروردگار را وکیل خود قرار بدهیم و وظیفه خود را انجام بدهیم .

وی به به تراکم اعمال در شب قدر اشاره کرد و گفت: شب قدر اعمال زیادی دارد که افضل آن زیارت اباعبدالله است و افضل این زیارت گریه برای امام حسین(ع) است که ما می توانیم در همین مجالسی که متعلق به اباعبدالله است حضور و توجه پیدا کنیم و دل را وصل به کربلا کنیم تا به منزله زیارت ایشان محسوب گردد.

آیت الله مهدوی ادامه داد: در کنار این باید بدانیم شب قدر شب تمسک به ثقلین است یعنی هم تمسک به قرآن که روی سر می گیریم و تمسک به چهارده معصوم  که ایشان را در خانه خداوند متعال واسطه می­کنیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ملائکه و روح که اعظم ملائکه و همان جبرئیل است در شب قدر  خدمت امام زمان ( عج) می­رسند و فضای عالم مُلک را ملکوتی می­کنند ، خاطر نشان کرد:  باید از الان حواسمان جمع باشد که بدهکار بخدا و خلق او نباشیم و شب قدر انواع احسان­ها و خدمت­ها مانند دعا خواندن، تلاوت قرآن، نماز خواندن، خمس دادن، صدقه دادن و... که در مفاتیح  الجنان ذکر شده است را انجام بدهیم./1304/

ارسال نظرات