۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۷۵۳۸۶۶
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

دشمنان به دنبال سست کردن پایه‌های معرفت دینی مردم هستند

دشمنان به دنبال سست کردن پایه‌های معرفت دینی مردم هستند
آیت الله رجبی با بیان اینکه دشمنان دین در طول تاریخ نسبت به سست کردن پایه‌های معرفت دینی همت گماشتند، گفت: آنها می‌دانند که با ضعیف کردن معرفت دینی، انحراف در بین مردم ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شب دوازدهم ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (ره) قم با تاکید براینکه طبق آیات قرآنی، جهان برای انسان و انسان برای امتحان آفریده شده، گفت: امتحان برای معلوم شدن نیکوترین افراد است.

آیت الله رجبی با بیان اینکه تکلیف براساس آگاهی و تفاوت انسان با دیگران آگاهی است، اظهار داشت: اگر آگاهی، نادرست باشد تصمیم گیری غلط می‌شود و آگاهی درست تصمیم گیری مفید را در پی دارد؛ از آغاز خلقت انسان، آگاهی مهم تلقی شده و خداوند راز سجده بر انسان را برتری علم قرار داد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه فقط علما از خداوند خشیت دارند، گفت: در آیه‌ای از قرآن علم، هدف خلقت است؛ خداوند تشویق به علم دارد و افرادی که علم ندارند را نکوهش می‌کند؛ مجلس علم نزد خداوند از عبادت، جهاد در میدان جنگ و قرائت قرآن بالاتر است.

وی ضمن بیان اینکه ملاحظه زندگی علما نشان می‌دهد که آنها برای علم جایگاه ویژه‌ای قائل بودند، افزود: مرحوم شیخ صدوق قائل است که مذاکره علمی در شب قدر از هر عملی برتر است؛ شاید این بیان سبب شده است که بزرگان دینی آثار علمی خود را در شب ۲۳ رمضان به اتمام برسانند.

آیت الله رجبی با تاکید براینکه همه فرقه‌های انحرافی از عدم معرفت مردم سوء استفاده کردند، مطرح کرد: در جایی آسیب پیش خواهد آمد که مردم آگاهی نداشته باشند؛ پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در سایه علم و معرفت به وجود آمده و تحول معنوی با رشد علمی تناسب دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در جایی که عالم ربانی حضور داشته باشد مردم متفاوت‌تر هستند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) قبل از انقلاب سیاسی، انقلاب معرفتی ایجاد کرد و مردم در جنگ تحمیلی به خاطر اینکه امام (ره) فرمودند جهاد وظیفه است، معجزه آفریدند.

وی با تاکید براینکه مهمترین علمی که باید موجب تقویت دین شود معرفت‌های بنیادین است، افزود: در قرآن کریم بیش از همه در رابطه با مبدأ و معاد سخن به میان آمده و این دو موضوع محور تمام معارف قرآنی است؛ راهی که بین مبدأ و معاد قرار دارد معارف وحیانی است و راه قرب به خداوند متعال جز با این سه محور ممکن نیست.

آیت الله رجبی خاطرنشان کرد: دشمنان دین در طول تاریخ نسبت به سست کردن پایه‌های معرفت دینی همت گماشتند؛ زیرا آنها دانستند که با ضعف معرفت دینی مردم از مسیر سعادت منحرف می‌شوند.

ارسال نظرات