۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۵۳۵۲۹
آیت الله حسینی بوشهری:

انتظار مردم از دولت و مجلس در سال جدید، اهتمام ویژه به حل مشکلات معیشتی است

انتظار مردم از دولت و مجلس در سال جدید، اهتمام ویژه به حل مشکلات معیشتی است
امام جمعه قم با اشاره به لزوم اهتمام مسئولین به رفع مشکلات معیشتی گفت: اگر مسئولین به دو مقوله معیشت و فرهنگ اهتمام بیشتر از خود نشان دهند و مشکلات را برطرف کنند، دشمن هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی بیان کرد: پیامبر (ص) فرمودند تا زمانیکه مردم امر به معروف و نهی از منکر نمایند و در کارهای نیک یکدیگر را یاری کنند همواره در خیر و سعادت خواهند بود اما اگر مردم دست از امر به معروف و نهی از منکر، تعاون، نیکی به یکدیگر و تقوا بردارند، برکات از جامعه آنها برداشته می شود.

وی در ادامه مباحث سعادت و شقاوت انسان، غفلت را مانع سعادت دانست و ابراز کرد: یکی از راهکارهای غفلت زدایی از فرد و جامعه یادآوری فلسفه آفرینش و خلقت می باشد، از راه های دیگر توجه به پیامد غفلت و عبرت گیری از تاریخ خواهد بود که توجه به پیامدهای آنها موجب دوری انسان از غفلت می شود.

امام جمعه قم افزود: تفکر و اندیشه می تواند انسان را از غفلت و بی توجهی دور نماید، در روایت داریم بیشتر عبادت ابوذر غفاری تفکر بوده است و پنجمین راه غفلت زدایی استمرار و دوام ذکر و یاد خدا می باشد انسانهایی که مداوم به یاد و ذکر خدا مشغول هستند چشم بصیرتشان بیدار می گردد و حق را حق و باطل را باطل می بینند لذا دچار غفلت نمی شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم حلول ماه مبارک رمضان را به نمازگزاران تبریک و تهنیت گفت و اظهار داشت: وارد ماه پرفضیلتی شده ایم که قرآن کلام الهی در این ماه نازل گشته و شب قدر در این ماه عزیز قرار دارد، روایت بشارت داده که به برکت ماه مبارک رمضان گناهان آمرزیده و بخشیده می شود.

وی با بیان اینکه حرمت ماه را باید نگه داشت، خاطرنشان کرد: آنهایی که عذر دارند نباید در ملاء عام در جامعه به خوردن و آشامیدن بپردازند، حرمت این ماه را باید نگه داشت، بگونه ای رفتار نماییم که شهر قم الگویی برای تمام شهرها و استان ها قرار گیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره ای به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز داشت و گفت: همانند سال گذشته نوروز و رمضان با هم مقارن شده اند لذا پیشاپیش تبریک عرض می کنم و تقاضا می کنم به بهانه نوروز و سال جدید به جنگ ماه رمضان نرویم نوروز بشارت از یک حرکت و تحول جدید در زندگی ماست و به بهانه تعطیلات نوروز دل امام زمان (عج) را به درد نیاوریم. 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شعار سال 1402 عنوان کرد: شعارهایی که رهبری هر ساله در اول نوروز بیان می فرمایند منحصر به همان سال نیست مثلا مهار تورم خلاصه در 1402 نمی شود و دولت عزیز هم کارهایی انجام داده اند و امیدواریم با تلاش های شبانه روزی در سال جدید هم مهار تورم را بیشتر در زندگی های خود لمس کنیم.

وی معیشت و فرهنگ را مسئله مهم جامعه برشمرد و ابراز داشت: اگر مسئولین به دو مقوله معیشت و فرهنگ اهتمام بیشتر از خود نشان دهند و مشکلات را برطرف کنند، دشمن هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به توقیف کشتی های نفتی آمریکا تصریح کرد: دشمن خیال خام در سر می پروراند اما با جدیت نیروهای انقلابی کشتی های نفتی آمریکا توقیف شد تا بار دیگر قدرت ایران را به رخ جهان بکشانیم.

آیت الله حسینی بوشهری حضور پای صندوق های رای را خنثی کننده نقشه های دشمن برشمرد و گفت: دشمن قصد انتقام جویی از ملت داشت اما ملت بصیر و فهیم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نشان دادند نقشه های دشمنان نقش برآب است لذا دشمنان چنگ به یک حادثه در یک درمانگاه از قم می زنند اما باید امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم و از عزیزان و آمران تقدیر و تشکر می کنم و از آنها می خواهم که اجازه دهند مسئولین به وظیفه خود عمل کنند چرا که دشمنان به دنبال سوء استفاده از حوادث هستند.

وی وضعیت غزه را اسفناک و سوزناک دانست و خاطرنشان کرد: قدر آسایش و آرامش را بدانیم، فضای سختی در غزه حاکم است، چه حوادث غمباری شده و متاسفانه بعضی از کشورهای اسلامی امکانات و سوخت در اختیار رژیمی قرار می دهند که نتیجه کار این رژیم کشتن کودکان و نوجوانان بیگناه است.

ارسال نظرات