۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۳۴۰۳۰
امام جمعه پلدختر:

مصون سازی جامه در برابر آسیب های اجتماعی نتیجه امر به معروف است

امام جمعه خرم آباد با تأکید توجه به انجام فریضه واجب امربه معروف و نهی از منکر، گفت: مصون سازی جامعه در برابر آسیب های اجتماعی و هدایت به سمت فلاح و رستگاری انجام این فریضه واجب است.
امربه معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، شب گذشته در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض و مباحث مهم در ابعاد گوناگون است.

 

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر واجب و دستور قرآن است، افزود: کسی که توان انجام این فریضه واجب را داشته باشد و نسبت به آن بی تفاوت باشد همچون مرده ای در میان زندگان است.

 

امام جمعه پلدختر با تأکید بر توجه به امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: امر به خوبی ها و نهی از منکرات جامعه را به سمت خیر، نیکی، برکت، فلاح و رستگاری و صلح و آرامش هدایت می کند.

 

وی آموزش را لازمه امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: باید توجه کرد که امر به معروف و نهی از منکر به صورت مستمر اثرگذار است.

 

حجت الاسلام سوری امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی دانست و افزود: بی توجهی به این فریضه واجب موجب افزایش گناه و آسیب های اجتماعی فراوانی در جامعه می شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت خانواده به این مهم یادآور شد: نهاد خانواده مهم ترین کانون تربیت و پرورش افراد است و در حفظ امنیت روانی و اخلاقی جامعه تأثیرگذار است.

 

امام جمعه پلدختر تأکید کرد: نباید نسبت به انجام واجبات و ترک محرمات در جامعه و نسبت به هم نوع خویش بی تفاوت باشیم.

 

وی در پایان عنوان داشت: روزه خواری در ماه مبارک رمضان از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه آمران به معروف و ناهیان از منکر قرار گیرد./9459/203/ب2

ارسال نظرات