۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۵۳۰۲۹

ارسال کمک‌های مردم خراسان جنوبی برای سیل‌زدگان سیستان بلوچستان

ارسال کمک‌های مردم خراسان جنوبی برای سیل‌زدگان سیستان بلوچستان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: مردم ولایت‌مدار خراسان جنوبی ۱۵ هزار قرص نان به وزن ۴ تن و ۳۵۰ تخته پتو را به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدعلی کاوسی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای دستور فوری رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود همه افراد برای کمک به مردم سیل‌زده سیستان‌و بلوچستان، بانوان نوغاب شهرستان درمیان 15 هزار قرص نان به وزن 4 تن را پخت کردند.

وی بیان کرد: پس از اعلام آمادگی هلال‌احمر در جمع‌آوری کمک‌های مردمی، مردم نوغاب به این جمعیت اعتماد کردند و کمک‌های خود را برای ارسال به سیستان‌وبلوچستان به جمعیت هلال‌احمر سپردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی با اشاره به پای کار بودن مردم خراسان‌جنوبی در امور بشردوستانه گفت: نان پخت شده بانوان نوغاب، توسط یک دستگاه ایسوزو شخصی بدون تقبل هیج وجهی از سوی راننده و به صورت رایگان به مناطق سیل‌زده سیستان بارگیری و ارسال شد.

وی از اهدای 350 تخته پتو توسط خیر قاینی برای سیل‌زدگان استان سیستان‌وبلوچستان خبر داد و تصریح کرد: کمک‌های مردمی خراسان‌جنوبی جمع‌آوری و امروز از مرکز استان به منطقه سیل‌زده چابهار ارسال می‌شود. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ارسال کمک‌های دولتی از خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده جنوب شرق کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون 3 هزار بسته غذایی از سوی هلال‌احمر استان به سیستان‌ و بلوچستان ارسال شده و 10 تیم عملیاتی نیز در مناطق سیل‌زده در حال خدمت‌رسانی هستند.

کاوسی با بیان اینکه بر اساس قانون مدیریت بحران، مسئولیت جمع‌آوری، هدایت و توزیع کمک‌های مردمی برعهده جمعیت هلال‌احمر است، تأکید کرد: از مردم خواهشمندیم کمک‌های غیرنقدی خود را تحویل شعب یا پایگاه‌های هلال بدهند.

وی از مردم خراسان جنوبی خواست تا کمک‌های نقدی خود را با شماره‌گیری کد #1*112* به سیل‌زدگان سیستان‌ و بلوچستان اهدا کنند تا بتوان خدمات بیشتری در مناطق سیل‌زده ارائه کرد.

ارسال نظرات