۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۵۱۹۱۰
نمایشگاه مطبوعات؛

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا در نمایشگاه  مطبوعات
دومین روز از نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور فعال خبرگزاری رسا پایان یافت؛ در این روز نیز این رسانه حوزوی با مصاحبه‌های مختلف از شخصیت‌های به نام کشوری، بر محور انتخابات تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شخصیت‌های برجسته کشوری در دومین روز فعالیت نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور در غرفه خبرگزاری رسا به گفت‌وگوی اختصاصی با این رسانه حوزوی پرداختند.

سید پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس گفت: در انتخابات علاوه بر مشارکت، باید به انتخاب اصلح نیز توجه ویژه ای داشته باشیم. بعد از انقلاب بیشترین حضور مردم را در انتخابات نسبت به بسیاری از کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند شاهد بودیم. حضور مردم یکی از ارکان مردم سالاری است.

شیرمردی استفاده از رسانه های معتبر و تحقیق از مراجع و افراد معتبر را دو راه شناخت نامزد اصلح عنوان کرد و گفت: قطعا مجلس متخصص و متعهد مساوی است با پیشرفت حوزه صنعت انرژی هسته ای و دیگر عرصه های کشور.

معاون سازمان انرژی اتمی نتیجه انتخاب دقیق نمایندگان مجلس در پیشرفت حوزه انرژی اتمی را دارای دستاوردی کم نظیر دانست و اظهار داشت: وقتی ما کمیسیونی قوی در موضوع انرژی هسته ای داشته باشیم همانند کمیسیون انرژی که در مجلس وجود دارد، می توانیم طرح های بزرگی را تصویب کنیم یا لوایح خوبی اگر از دولت به مجلس رفت به سرعت تصویب می شود و موجب شکوفایی حوزه انرژی هسته ای می شود.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

حجت الاسلام سید مرتضی پورعلی عضو مجموعه فرهنگی تبلیغی بقیه الله ضمن بیان اینکه مجموعه فرهنگی تبلیغی بقیه الله چهار سال در عرصه شادی و نشاط بصورت تخصصی فعالیت کرده است، گفت: به معنای واقعی مجموعه ما در عرصه شادی و نشاط جهاد کرده است.

عضو مجموعه فرهنگی تبلیغی بقیه الله افزود: مجموعه و گروهی که اولویت اول آنها شادی و نشاط باشد در کشور وجود ندارد! از طریق شادی و نشاط می توان دین را به مردم معرفی کرد؛ بسیاری از کشورهای دنیا وزارت خانه برای شادی و نشاط دارند و در بعضی از کشورها به کسانی که بی بضاعت فکری هستند کمک می کنند.

وی با بیان اینکه هفت استان ساحلی کشور نیاز به مبلغ جهادی دارند، عنوان کرد: بعضی از سواحل کشور حتی یک طلبه برای فعالیت تبلیغی، فرهنگی ندارد؛ سواحل کشور در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه لبریز از مسافران و مردم شهر است که حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات باید از این فرصت تبلیغی به خوبی استفاده کنند.

مبلغ فعال حوزوی با اشاره به انتقاداتی که برخی ها از برنامه تلویزیونی حسینه معلی داشتند، گفت: از برنامه حسینیه معلی دفاع می کنم؛ جامعه نیاز به نشاط دارد و حوزه علمیه باید حد و مرز شادی حلال را مشخص کند.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

حجت الاسلام سید محمد میرغیاثی ناظر عالی مرکز رسانه حوزه علمیه ضمن تاکید بر لزوم تبیین اهمیت انتخابات برای مردم توسط فعالان رسانه ای و حوزوی، اظهار داشت: اگر اهمیت انتخابات از جنبه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای مردم به خوبی تبیین شود، انگیزه آنها برای شرکت در انتخابات بیشتر خواهد شد و حضور پرشورتری را در انتخابات شاهد خواهیم بود.

ناظر عالی مرکز رسانه حوزه علمیه با اشاره به نظرسنجی هایی که در این روزها منتشر می شوند و حضور مردم در انتخابات را کم رونق نشان می دهند، گفت: تجربه نشان داده که نتیجه نظرسنجی ها با اراده مردم در روز انتخابات متفاوت است؛ برخی از افراد در نظرسنجی ها می گویند که در انتخابات شرکت نمی کنیم ولی در روز انتخابات نظرشان تعقییر می کند.

حجت الاسلام میرغیاثی با تاکید براینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث یاس و ناامیدی دشمن می شود، ابراز کرد: با حضور حداکثری مردم در انتخابات دشمن دیگر برای توطئه و فتنه علیه ایران هزینه نمی کند و دچار یاس و ناامیدی می شود؛ انفعال دشمن دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

حجت الاسلام سیدمحمدعلی ابطحی عضو شورای مؤسس و مرکزی مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به اینکه آیا در کتاب " گذر خان" تصویر غیر واقعی از روحانیت نشان دادید، گفت: تصویر نشان داده شده از روحانیت در کتاب گذر خان نه اهانت و نه شعف نسبت به روحانیت است؛ بلکه واقعیتی از اتفاقات رخ داده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا گفتید برای رهبر معظم انقلاب در مشهد دلم تنگ شده است، تصریح کرد: عاشق نگاه های روشنفکرانه رهبر معظم انقلاب به دکتر شریعتی هستم؛ چیزهایی که فعلا هواداران رهبر انقلاب از آن دم نمی زنند.

حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه کشور به سمت نگاهی پیش می رود که آن نگاه اسلام متعلق به امام و رهبری نیست، عنوان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در مشهد و امام خمینی(ره) در قم غریب و استثنائی بودند و اگر حوزه علمیه قم همراه امام(ره) بود باید صد تا صد و پنجاه نفر همچون امام خمینی(ره) می داشت.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

آیت الله محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن آشنایی با روند فعالیت های این رسانه حوزوی با بیان اینکه پیامبران رساننده پیام الهی به مردم بودند، اظهار داشت: همیشه در دنیا رسانه های وجود داشته و اکنون شکل رسانه فرق کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه به فرموده امام خمینی(ره) از نظر رسانه ای ضعیف عمل کرده است، ابراز کرد: با وجود اینکه حوزه علمیه سابقه تاریخی در فعالیت رسانه‌ای داشته است اما متاسفانه اکنون رسانه های دشمن قدرت رسانه ای را در اختیار گرفته و ما روایت اول نیستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه پیام خوب باید به مخاطب برسد، بیان داشت: زمانی رسانه شعر مطرح بود و ادبیات فارسی لبریز از معارف توحیدی و اسلامی شد؛ زمانی دیگر رسانه مهم منبر بود؛ ولی اکنون رسانه ها فرق کرده و رسانه های مکتوب، صدا و سیما و رسانه های دیجیتال پا به عرصه وجود گذاشته اند.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به نقش مهم رسانه ها در جامعه، بر لزوم تبیین دستاوردهای نظام و دولت توسط رسانه ها تأکید کرد و گفت: باید دستاورد های کشور بیان شود تا هم امیدآفرینی ایجاد شود و هم مردم اهمیت انتخابات را بیشتر درک کنند.

وی پیرامون کمیت مشارکت در انتخابات امسال اظهار داشت: با توجه به جمع بندی های میدانی مشارکت سیر صعودی دارد و الحمدلله با تلاش شورای نگهبان رقابت خوبی هم شکل گرفته و بیشتر خواهد شد. ان شاءالله روز 11 اسفند مردم ما شگفتانه دیگری را رقم خواهند زد.

علما و روحانیت در طول تاریخ اسلام و بعد از انقلاب نقش اساسی در پیشرفت جامعه داشتند و به تبع آن خبرگزاری رسا به عنوان رسانه ای حوزوی همینطور است و امیدواریم در ایفای نقش کلیدی خود در ارائه آنچه دین از انسان ها می خواهد موفق باشد.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تمجید از خبرگزاری رسا، گفت: من این خبرگزاری را دنبال می کنم و خبرگزاری رسا خبرگزاری حوزه انقلابی است.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در رشد مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: رسانه ها می توانند با تزریق امید به جامعه و به تصویر کشیدن پیشرفت های کشور که حاصل مشارکت حداکثری مردم بوده، اهمیت مشارکت و انتخابات را نشان دهند.

وی یکی از مصادیق مشارکت مردم در جامعه را فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم عنوان کرد و گفت: ما گروه های جهادی زیادی داریم که در مناطق محروم به مردم خدمات رایگان ارائه می دهند، تنها خدمات عمرانی که خدمات تخصصی پزشکی و درمانی هم انجام می دهند؛ باید در انتخابات هم همینطور باشیم.

این استاد فلسفه با اشاره به تردید برخی از مردم برای شرکت در انتخابات، برخی گله مندی ها را وارد دانست و تصریح کرد: برخی  از مردم گله هایی دارند اما باید دقت داشته باشند نباید حق طبیعی انتخاب را از خودشان سلب کنند؛ اگر در انتخابات شرکت نکنند ممکن است افرادی که مورد پسند همین مردم ناراضی نیستند وارد مجلس شوند. انتخابات مجلس و خبرگان حق قانونی و البته وظیفه شرعی نیز هست.

وی در این باره تأکید کرد: مردم باید دقت ویژه ای داشته باشند که مهم است چه اشخاصی وارد مجلس می شوند؛ مثلا در مجلس ششم ما شاهد دعواهای سیاسی در مجلس بودیم که این به کشور ضربه زد. باید مجلسی شکل بگیرد که به دنبال وظیفه اصلی خود یعنی قانون گذاری و نظارت باشد.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

حجت الاسلام خوانساری با تقدیر و تشکر از فعالیت های جهادی و تبیینی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به اسلامیت و جمهوریت نظام توجه ویژه ای داشته و دارند.

وی با تاکید براینکه امام خمینی(ره) از روی اعتقادی راسخ موضوع جمهوری اسلامی را بیان کردند، گفت: امام خمینی(ره) رای مردم را تشریفاتی قلمداد نکردند و با وجود اینکه امام خمینی(ره) به بعضی از شخصیت های ریاست جمهوری نداند ولی برای احترام به رأی مردم حکم آنها را تنفیذ کردند.

حجت الاسلام خوانساری با تاکید براینکه مشارکت در ایران تشریفاتی نیست، اظهار داشت: در بعضی کشورهای مدعی دموکراسی انتخابات به صورت تشریفاتی برگزار می شود؛ نظر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب براین است که مردم در انواع و اقسام تصمیم گیری های کلان کشور شراکت و مشارکت مستقیم داشته باشند.

وی در ادامه انتخابات را تضمین کنند جمهوریت نظام دانست و گفت: انتخابات باید تحت نظارت ولی فقیه و در محدود قوانین تعیین شده شورای نگهبان، آزاد، شفاف و براساس عدالت برگزار شود.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

محمدرضا احمدی مسئول اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: رسانه نقش مهمی در پر شور کردن انتخابات امسال دارد.

وی هم افزایی رسانه و مسئولان در پرشور برگزار کردن انتخابات را مهم ارزیابی کرد و گفت: این دو مجموعه مهم باید با کمک هم انتخابات را پرشور کنند و با جهاد تببین نقش اثرگذاری برای پیشرفت کشور ایفا کنند.

مسئول اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: دولت در قبال مشکلات مسئولیت دارد و ضمن پاسخگویی به مردم باید مشکلات را حل کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث خبر رسانی از حالت مکتوب درآمده و نوآوری هایی را در این عرصه شاهد هستیم، ابراز کرد: امروز فضای مجازی دارد جای رسانه مکتوب را می گیرد از این رو خبرگزاری ها باید تقویت شوند و از راهبردهای جدید برای تولید محتوا استفاده کنند.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

حجت الاسلام سید صادق محمدی، نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین ضمن بیان اینکه انجمن اصول حوزه علیمه به دنبال جریان سازی است، اظهار داشت: انجمن اصول فقه حوزه علیمه مانند ان جی او های دانشگاهی است که بومی سازی شده و در ابعاد مختلف اصول فقه جریان سازی می کند.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم، اصول فقه را علم شناخت متون دانست و ابراز کرد: فهمیدن متون حقوقی مانند وقف نامه ها وابسته به دانستن علم اصول است و نیز علوم دیگری مانند فقه و حقوق وابسته به دانستن این علم است؛ علم اصول نه‌تنها در حوزه استنباط حکم شرعی بلکه در زندگی مردم ریشه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه معادل علم اصول در کشورهای دیگر هرمنوتیک است، گفت: اصول فقه شیعه به مراتب عمیق تر و گسترده تر از دانش غربی هرمنوتیک است و این علم در حوزه های علمیه بسیار مورد توجه است.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه مسئله علم در حوزه علمیه موضوعیت دارد، اظهار داشت: علم حوزه علمیه، الهی و دارای شرافت است.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه همه علوم حوزوی، زبان قرآن هستند، گفت: آموزش و تعلیم و تربیت، فلسفه بعثت پیامبران است و کسانی که می خواهند وارث انبیاء شوند طبعا باید عالم باشند تا بتوانند معلم شوند؛ مبلغین دینی باید عالم دینی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با تاکید براینکه کارهای خلق الساعه در حوزه علمیه صورت نمی گیرد، ابراز کرد: هر کاری در حوزه علمیه انجام شده زیربنا و سنگ بنای آن در گذاشته انجام شده است؛ طراحی رشته ها کاری چندین ساله و طراحی بسیار مهم برای پاسخگویی به نیازهای زمان است.

وی طراحی کتب بدیل، توسعه منابع درسی در سطح یک و دو، اجرای نظام جدید آموزشی، ارتقاء سطح علمی حوزه ها را از کارهای مهم معاونت آموزش حوزه علمیه برشمرد و تصریح کرد: امتحانات شفاهی در استان ها برگزار می شود؛ اصلاح سطوح و مقاطع، واسپاری های که در کمیته ها از نظر توسعه و پایان نامه اتفاق افتاده از کارهای مهم معاونت آموزش حوزه علمیه است.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

علی اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه سوم سیما فعالیت رسانه ملی را در باشکوه برگزار شدن انتخابات مثبت ارزیابی و تأکید کرد: رسانه ملی وظیفه خود درباره انتخابات را خیلی خوب انجام داده است و برنامه های زیاد و متنوعی داشته است.

پورمحمدی افزود: به طور کلی تماشای تلویزین در ایران و دنیا کمتر شده است و باید دنبال جذب مخاطب بیشتر باشیم، اما رسانه ملی خوب عمل کرده است و به نظرم برنامه های خیلی خوبی داشته ایم.

وی در بیان مصادیقی از فعالیت های شبکه های سیما گفت: شبکه اول و سوم برنامه های خیلی خوبی داشته اند و شاید پخش تیزرها و برنامه های کوتاه بین برنامه های صدا و سیما تأثیر بیشتری داشته باشد.

علی اصغر پورمحمدی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اربعین را باشکوه ترین و بزرگترین اجتماع شیعیان جهان توصیف کرد و گفت: زیر ساخت های رسا در سال های گذشته بسیار تقویت شده است.

وی اضافه کرد: ایران در ساخت زیر ساخت های عراق مانند جاده ها و پل ها دخالتی ندارد؛ البته پیشتر در مسائل مربوط به بهداشت پیش قدم بود اما امروز در آن مسائل هم دخالتی ندارد؛ امروز ما در حمل و نقل، اسکان و پذیرایی با محوریت موکب های مردمی کمک های شایان توجهی به مراسم اربعین داریم.

وی موکب های ایرانی مراسم اربعین را بیش از سه هزار مورد ارزیابی کرد و اظهار داشت: حدود دو هزار موکب در عراق و هزار موکب در ایران مستقر هستند؛ وظیفه این موکب ها اسکان و پذیرایی است؛ خوشبختانه مردم خود را در امر اربعین سهیم می دانند و هر سال مجهز تر و بهتر این کار انجام می شود.

وی شهید حاج قاسم سلیمانی را بنیانگذار بازسازی عتبات عالیات معرفی کرد و گفت: به دلیل متدین، اهل بیتی و امام حسینی بودن مردم قم، این مردم باید سهم بیشتری در کمک به بازسازی عتبات عالیات داشته باشند.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن حضور در نشست خبری و پاسخ به سوالات خبرنگاران از غرفه های مختلف از جمله غرفه خبرگزاری رسا بازدید کرد و گفت: 20 سال است که خبرگزاری رسا را دنبال می کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تقدیر و تشکر از فعالیت های خبرگزاری رسا گفت: 20 سال است که خبرگزاری رسا را دنبال می کنم.

وی با تشکر از پوشش رسانه ای اخبار وزارت امور خارجه از سوی خبرگزاری رسا، ابراز داشت: از حمایت های این رسانه از دیپلماسی فعال دولت سیزدهم در عرصه بین المللی قدردانی می کنم.

کنعانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر مقایسه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم با دیپلماسی انفعالی دولت روحانی گفت: این موضوع را رسانه ها باید مورد قضاوت قرار دهند.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پیرامون لیست انتخاباتی که برای انتخابات تشکیل داده، توضیح داد: این لیست به هیچ جناحی مرتبط نیست، نه اصلاح طلب و نه اصولگرا؛ ما ملاکمان حضور افراد معتدل، عقل گرا و آزاده است به نحوی که اگر انتخاب شدند به دنبال ورود به مجلس در دوره بعد نباشند تا دچار ملاحظه کاری نشوند.

وی در مورد شرکت اصلاح طلب ها در انتخابات تصریح کرد: اصلاح طلب ها دو گروه هستند؛ عده ای مایل به مشارکت هستند و مردم را تشویق به شرکت در انتخابات می کنند، برخی هم هستند که می گویند چون افراد مورد قبول ما حضور ندارند شرکت نمی کنیم. اما اکثریت می خواهند شرکت کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بالا رفتن مشارکت را به نفع همه مردم دانست و تغییر و اصلاح برخی نابسامانی های کشور را نیازمند ارتقای مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بنا باشد تغییری ایجاد شود از طریق مجلس بهتر می توان انجامش داد، دلیل دیگر اهمیت این انتخابات مربوط به حوادث یکی دوسال گذشته است که عده ای قصد براندازی داشتند و منتظرند که مشارکت پایین بیاید تا به اهدافشان برسند.

وی افزود: علاوه بر اینها به دلیل شرایط منطقه و جنگ غزه که عملا ما درگیر جنگ با آمریکا و اسرائیل هستیم، نتیجه مشارکت در آینده کشور بسیار اثرگذار است.

مطهری خطاب به مردمی که از برخی مشکلات ناراضی هستند و قصد شرکت در انتخابات را ندارند، گفت: این عده باید فکر کنند که شرکت نکردنشان منجر به انتخاب شدن افراد ناصالح و در نتیجه موجب افزایش نارضایتی شان خواهد شد، بنابراین هرچه مشارکت بیشتر شود هم به نفع خودشان است.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

مهدی کوچک‌زاده نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی پیش بینی می‌کنند در این دوره از انتخابات مشارکت چشم‌گیر نباشد؛ اگر چنین گزاره‌ای درست باشد، دلیل کم کاری مسئولان و دیگری شیطنت رسانه‌ها است.

وی جو غالب رسانه‌های کشور را سیاه نمایی عنوان کرد و ابراز داشت: البته برخی رسانه‌ها دوستان نادانی هستند که ندانسته مسائل و مشکلاتی از جامعه و دولت را برجسته می‌کنند که مسأله اول کشور نیست؛ این‌ها در نهایت باعث ارزیابی اشتباه مردم از وضعیت موجود می‌شود.

وی کیفیت نمایندگان را در شکل‌گیری مجلس قوی مؤثر دانست و افزود: اضافه بر این، اگر یک نماینده بسیار قوی با رأی بسیار کم به مجلس شورای اسلامی وارد شود، مزحکه عام و خاص خواهد شد؛ همان طور که در سال‌های اخیر عده‌ای برخی نمایندگان را «راه یافته به مجلس» عنوان می‌کردند؛ تنها به این دلیل که از تهران دارای چند میلیون جمعیت، چند صد هزار نفر به او رأی داده بودند.

کوچک‌زاده با انتقاد از کاندیداهایی که وعده‌های دروغ می‌دهند و رأی مردم را اخذ می‌کنند گفت: در تهران وعده‌های دروغین سیاسی و در شهرستان‌ها وعده‌های دروغین در مسائل عمرانی و بهداشتی شایع است.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار شد: اهالی رسانه باید بنشینند و تصمیم بگیرند که در این فضای آلوده رسانه‌ای کشور و جلوگیری از سیل عظیم دروغ‌ها و سیاه نمایی‌ها باید چه کاری انجام دهند؛ رسانه را خود رسانه‌ای‌ها باید پالایش کنند.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

اسماعیل بیگ‌محمدی رئیس شورای ائتلاف ایثارگران کشور از نامزدهای گذشته که با وعده‌های پوچ و تو خالی به مسند نمایندگی مجلس رسیده‌اند خواست تا دیگر در انتخابات شرکت نکنند و گفت: این پدرخوانده‌ها از جنس مردم نیستند و در چند سال گذشته تنها مردم را ناامیدتر از روز پیش کرده‌اند.

رئیس شورای ائتلاف ایثارگران کشور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اینکه مجلس دوازدهم در یک پیچ تاریخی است ادامه داد: مردم در بحث‌های معیشتی و اقتصادی زیر فشار سنگینی هستند؛ کسانی که کارآمدی لازم را ندارند باید از مسئولیت کنار بکشند تا انقلاب اسلامی بتواند با صلابت به مسیر خود ادامه دهد.

وی به هزینه‌های میلیاردی در تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و ابراز داشت: افرادی با هزینه‌های کلان که شاید از بیت‌المال باشد رأی می‌آورند، چرا ما نمی‌توانیم چنین هزینه‌هایی را انجام دهیم و به عنوان مثال در برج میلاد همایش بگیریم؟

بیگ‌محمدی آگاهی سیاسی مردم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اکنون مردم می‌دانند که چه کسی از جنس مردم است و چه کسی تنها برای تصدی و به دست آوردن جایگاه نمایندگی مجلس کاندید می‌شود؛ این مردم کسانی را که به وعده‌های خود عمل نکردند را نیز می‌شناسند.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

عادل پیغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا با اشاره به انتخابات پیش رو، یکی از مهم ترین علل کاهش یا افزایش مشارکت در انتخابات را عملکرد مسئولان قبل از انتخابات دانست و گفت: آنچه ما در انتخابات مشاهده می کنیم نتیجه عملکرد دوره های گذشته مسئولیت است.

پیغامی انتخابات را تمرین مردم سالاری دینی دانست و توضیح داد: هر مرحله که انتخابات برگزار می شود مردم رشد پیدا می کنند؛ مثلا امروز جوانان سوالات دقیقی را می پرسند، که از میان نامزدها اگر به دو صالح رسیدیم چه بکنیم، یا میان اصلح و صالح مقبول کدام اولویت دارند، لیستی رأی بدهیم یا نه و...؛ همه اینها تمرین و درس آموزی مردم سالاری دینی است.

پیغامی یکی از ضروریات امروز انتخابات را نظریه پردازی حوزه علمیه در مورد مردم سالاری دینی ولایی دانست و بیان داشت: اگر ما ضعف نظریه داشته باشیم، مشکلات خودش را  در عملکرد و ظاهر نشان می دهد؛ این کار مهم، فقط و فقط از حوزه علمیه بر می آید و باید در این زمینه اقداماتی صورت بگیرد.

در بخش دیگر این گفت و گو رئیس منطقه آزاد قشم، به تبیین جایگاه مناطق آزاد کشور در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب پرداخت و توضیح داد: با توجه به راهبرد کلان اقتصادی که رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کردند، اقتصاد باید درون زا و برونگرا باشد؛ مناطق آزاد مهم ترین وظیفه شان نقش آفرینی در برون گرایی است. الحمدلله در دولت جدید روند اشتباه دولت گذشته متوقف شد و مناطق آزاد از وارد کنندگی به صادرکننده تبدیل شدند.

گزارش دومین روز فعالیت خبرگزاری رسا

ارسال نظرات