۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۵۱۸۹۷
نمایشگاه مطبوعات؛

انتخاب اصلح در پیشرفت کشور اثرگذار است/ قانون اقدام راهبردی؛ موجب پیشرفت انرژی هسته ای

انتخاب اصلح در پیشرفت کشور اثرگذار است/ قانون اقدام راهبردی؛ موجب پیشرفت انرژی هسته ای
معاون سازمان انرژی اتمی دقت در انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو را بسیار مهم عنوان کرد و یکی از کارهای مهم مجلس را تصویب قانون اقدام راهبردی، که موجب سرعت گرفتن پیشرفت در حوزه انرژی هسته ای را به دنبال داشت، دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس گفت: در انتخابات علاوه بر مشارکت، باید به انتخاب اصلح نیز توجه ویژه ای داشته باشیم. الحمدلله بعد از انقلاب بیشترین حضور مردم را در انتخابات نسبت به بسیاری از کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند شاهد بودیم. حضور مردم یکی از ارکان مردم سالاری است.

وی با اشاره به موقعیت خاص جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل و رسالتی که بردوش دارد اظهار داشت: ما از یک سو برای رسیدن به قله های پیشرفت تلاش می کنیم و از سوی دیگر زیر فشارهای دشمنان قرار داریم؛ و این باعث می شود اهمیت انتخابات در کشور ما مضاعف شود.

معاون سازمان انرژی اتمی در توضیح اهمیت انتخابات مجلس گفت: امام فرمودند مجلس در رأس امور است. قطعا وقتی مجلس در رأس امور است و افرادی که وارد آن می شوند باید از نخبگان، انسان های متعهد و افراد توانمند از نظر بعد علمی باشند و در نتیجه مردم باید دقت زیادی در انتخاب افراد داشته باشند.

شیرمردی استفاده از رسانه های معتبر و تحقیق از مراجع و افراد معتبر را دو راه شناخت نامزد اصلح عنوان کرد.

وی نقش مجلس انقلابی و در تراز منویات امام خمینی(ره) را اینگونه توصیف کرد: قطعا مجلس متخصص و متعهد مساوی است با پیشرفت حوزه صنعت انرژی هسته ای و دیگر عرصه های کشور.

معاون سازمان انرژی اتمی نتیجه انتخاب دقیق نمایندگان مجلس در پیشرفت حوزه انرژی اتمی را دارای دستاوردی کم نظیر دانست و اظهار داشت: وقتی ما کمیسیونی قوی در موضوع انرژی هسته ای داشته باشیم همانند کمیسیون انرژی که در مجلس وجود دارد، می توانیم طرح های بزرگی را تصویب کنیم یا لوایح خوبی اگر از دولت به مجلس رفت به سرعت تصویب می شود و موجب شکوفایی حوزه انرژی هسته ای می شود.

وی افزود: اما اگر افرادی را انتخاب کنیم که دانش کافی و تعهد لازم به ارکان اقتدار کشور نظیر حوزه انرژی هسته ای را نداشته باشند، قطعا اثرش را در بخش های مختلف کشور خواهد گذاشت.

معاون سازمان انرژی اتمی برای ملموس شدن تفاوت انتخاب درست و نادرست با یکدیگر در قالب مثالی توضیح داد: یکی از کارهای خوبی که مجلس فعلی انجام داد، تصویب قانون اقدام راهبردی بود که سازمان انرژی اتمی را مکلف کرد که برخی از محدودیت هایی که ذیل برجام تعریف شده بود را ادامه ندهد و امروز تولید سوخت 20  درصد، تحقیق روی سانتریفیوژ ها،  اقدام برای تکمیل راکتور تحقیقاتی اراک و راه اندازی سانتریفیوژ های نسل جدید از جمله دستاورد های این مصوبه مجلس است.

وی تصریح کرد: اگر در انتخابات شرکت نکنیم یا دقت لازم را نداشته باشیم، با یک مجلس منفعل رو به رو  می شویم که قطعا عدم پیش پیشرفت این فناوری و دیگر عرصه های اقتدار کشور را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظرات