۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۵۱۸۷۳
نمایشگاه مطبوعات؛

«رسا»؛ خبرگزاری حوزه انقلابی/ هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر، برکاتش بیشتر

«رسا»؛ خبرگزاری حوزه انقلابی/ هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر، برکاتش بیشتر
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تقدیر از خبرگزاری رسا به عنوان خبرگزاری حوزه انقلابی، بر نقش مهم رسانه ها در رشد مشارکت تأکید کرد و در اهمیت مشارکت بالا، گفت: هر زمان نمایندگان با رأی زیاد وارد مجلس شوند برکاتشان بیشتر خواهد بود و بیشتر به دنبال کار مردم خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران ضمن تمجید از خبرگزاری رسا، گفت: من این خبرگزاری را دنبال می کنم و خبرگزاری رسا خبرگزاری حوزه انقلابی است.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در رشد مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: رسانه ها می توانند با تزریق امید به جامعه و به تصویر کشیدن پیشرفت های کشور که حاصل مشارکت حداکثری مردم بوده، اهمیت مشارکت و انتخابات را نشان دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به گوشه ای از پیشرفت هایی که با مشارکت مردم ایجاد شده اشاره و خاطرنشان کرد: بنده خاطرم هست در گذشته و اوایل انقلاب نهضت سواد آموزی که به وجود آمد معلمان در مسیرهای کوهستانی در برف گرفتار می شدند و با خطر دریده شدن توسط گرگ دست و پنجه نرم می کردند و اما امروز می بینید چه پیشرفت هایی حاصل شده و بیش از 95 درصد جامعه با سواد هستند و این جلوه ای از نقش مشارکت مردم در آبادانی ایران است.

وی یکی دیگر از مصادیق مشارکت مردم در جامعه را فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم عنوان کرد و گفت: ما گروه های جهادی زیادی داریم که در مناطق محروم به مردم خدمات رایگان ارائه می دهند، تنها خدمات عمرانی که خدمات تخصصی پزشکی و درمانی هم انجام می دهند؛ باید در انتخابات هم همینطور باشیم.

این استاد فلسفه با اشاره به تردید برخی از مردم برای شرکت در انتخابات، برخی گله مندی ها را وارد دانست و تصریح کرد: برخی  از مردم گله هایی دارند اما باید دقت داشته باشند نباید حق طبیعی انتخاب را از خودشان سلب کنند؛ اگر در انتخابات شرکت نکنند ممکن است افرادی که مورد پسند همین مردم ناراضی نیستند وارد مجلس شوند. انتخابات مجلس و خبرگان حق قانونی و البته وظیفه شرعی نیز هست.

وی خطاب به نامزدها گفت: نامزدها هم باید مراقب باشند رقیب شکنی نکنند و بلکه امید آفرین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه تأکید کرد: هر زمان نمایندگان با رأی زیاد وارد مجلس شوند برکاتشان بیشتر خواهد بود و بیشتر به دنبال کار مردم خواهند بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اهمیت دقت در انتخاب را در قالب مثالی توضیح داد و بیان داشت: دقت بفرمایید در حوزه سلامت با مصوباتی که مجلس داشته، از دورانی که پزشک بنگلادشتی و هندی وارد می کردیم، رسیدیم به جایی که هیچ رشته پزشکی و درمانی در دنیا وجود ندارد که در ایران وجود نداشته باشد؛ اینها از برکات مصوبات مجلس است.

وی در این باره تأکید کرد: مردم باید دقت ویژه ای داشته باشند که مهم است چه اشخاصی وارد مجلس می شوند؛ مثلا در مجلس ششم ما شاهد دعواهای سیاسی در مجلس بودیم که این به کشور ضربه زد. باید مجلسی شکل بگیرد که به دنبال وظیفه اصلی خود یعنی قانون گذاری و نظارت باشد.

ارسال نظرات