۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۵۱۹۰۸
نمایشگاه مطبوعات؛

عملکرد مسئولان رابطه ای مستقیم با کاهش یا افزایش مشارکت دارد

عملکرد مسئولان رابطه ای مستقیم با کاهش یا افزایش مشارکت دارد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از عوامل کاهش یا افزایش مشارکت را عملکرد ضعیف یا قوی مسئولان دوره های قبل از انتخابات عنوان کرد و از حوزه علمیه خواست در زمینه نظریه پردازی مردم سالاری دینی تلاشی مضاعف داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عادل پیغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با اشاره به انتخابات پیش رو، یکی از مهم ترین علل کاهش یا افزایش مشارکت در انتخابات را عملکرد مسئولان قبل از انتخابات دانست و گفت: آنچه ما در انتخابات مشاهده می کنیم نتیجه عملکرد دوره های گذشته مسئولیت است.

وی افزود: ما شاهد این هستیم که هر زمان یک دولت ضعیف روی کار می آید، پس از آن مشارکت کاهش پیدا می کند و برعکس هر زمان دولت خوبی در قدرت است، مشارکت بیشتر می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تمجید از مردم گفت: مردم ما الحمدلله نشان دادند که معمولا خلاف تبلیغات دشمن عمل می کنند و با همه کمبود ها و ضعف ها پای کار نظام هستند.

پیغامی انتخابات را تمرین مردم سالاری دینی دانست و توضیح داد: هر مرحله که انتخابات برگزار می شود مردم رشد پیدا می کنند؛ مثلا امروز جوانان سوالات دقیقی را می پرسند، که از میان نامزدها اگر به دو صالح رسیدیم چه بکنیم، یا میان اصلح و صالح مقبول کدام اولویت دارند، لیستی رأی بدهیم یا نه و...؛ همه اینها تمرین و درس آموزی مردم سالاری دینی است.

وی افزود: مردم معمولا اگر در انتخابات اشتباهی را مرتکب شوند، دیگر آن اشتباه را تکرار نمی کنند؛ ممکن است اشتباه دیگری انجام دهند اما تکرار اشتباه نمی کنند.

پیغامی یکی از ضروریات امروز انتخابات را نظریه پردازی حوزه علمیه در مورد مردم سالاری دینی ولایی دانست و بیان داشت: اگر ما ضعف نظریه داشته باشیم، مشکلات خودش را  در عملکرد و ظاهر نشان می دهد؛ این کار مهم، فقط و فقط از حوزه علمیه بر می آید و باید در این زمینه اقداماتی صورت بگیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ارتباط اقتصاد با انتخابات اظهار داشت: مجلس قوی با انتخابات قوی روی کار می آید، در مجلس آینده هرچه اقتصاد دان های بیشتر و بهتری حاضر باشند قطعا کمیسیون تلفیق و کمیسیون های اقتصادی قوی تری خواهیم باشد و این موضوع ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد.

در بخش دیگر این گفت و گو رئیس منطقه آزاد قشم، به تبیین جایگاه مناطق آزاد کشور در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب پرداخت و توضیح داد: با توجه به راهبرد کلان اقتصادی که رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کردند، اقتصاد باید درون زا و برونگرا باشد؛ مناطق آزاد مهم ترین وظیفه شان نقش آفرینی در برون گرایی است. الحمدلله در دولت جدید روند اشتباه دولت گذشته متوقف شد و مناطق آزاد از وارد کنندگی به صادرکننده تبدیل شدند.

ارسال نظرات