۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۷۵۰۳۴۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

شعر ارزشمند، موجب ترقی جامعه می شود

شعر ارزشمند، موجب ترقی جامعه می شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت شعر اگر در راه عقیده اسلامی قرار گیرد ارزشمند بوده و موجب ترقی جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در شب شعر علوی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع)، افزود: در اسلام شعر به تنهایی ارزش والایی ندارد و ملاک ایمان و عمل صالح است که آن را به شعر ضمیمه می کند.

وی با بیان اینکه بدون توجه به مضامین شعر دارای ارزش ذاتی نیست و فقط متن زیبایی است، ادامه داد: هنر شاعری سرمایه وجودی انسان است و در صورتی که در مسیر درست قرار گیرد بهره های سازنده ای می توان از آن برد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به فضایل شخصیتی حضرت علی(ع) اشاره و بیان کرد: فضایل شخصیتی حضرت امیرالمومنین(ع) قدری بوده است که دشمنان نیز به برتری ایشان اقرار کردند و توان آن را نداشتند که مناقب او را انکار و فضلیت هایش را پنهان کنند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: نقش وی در گسترش دین اسلام، عدالت در بین توده‌های مردم و حمایت از نیازمندان و محرومان مانند مشکی خوشبو است که هرچه پنهان تر باشد بوی خوش آن بیشتر نمایان می شود.

شامگاه گذشته شب شعر علوی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) به همت بنیاد بین المللی غدیر در مجموعه فرهنگی کوثر برگزار شد و در آن شاعران آیینی اشعار خود را در مدح امام علی(ع) و ائمه اطهار قرائت کردند.

 

وحید نستوهی
برچسب ها: تبریز آل هاشم بیت
ارسال نظرات