۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۷۵۶۹۱۸
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

ظلم ستیزی از ابعاد مهم شخصیت حضرت معصومه

ظلم ستیزی از ابعاد مهم شخصیت حضرت معصومه
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: یکی از ابعاد شخصیت حضرت معصومه(س) ظلم ستیزی است و اسلام نیز دینی ظلم ستیز بوده و با ظلم و ظالم مبارزه می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر آیه ۴۲ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) گفت: در بین امامزادگان تنها سه امامزاده حضرت علی اکبر (ع)، حضرت ابوالفضل العباس و حضرت معصومه(س) زیارتنامه مأثور دارند.

وی با اشاره به اینکه زیارتنامه حضرت معصومه(س) نشان دهنده جلالت و عظمت اِین بانوی بزرگوار است، افزود: یکی از ابعاد شخصیت حضرت معصومه اصالت خانوادگی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: یکی از ابعاد شخصیت حضرت معصومه(س) ظلم ستیزی است و یکی از ویژگی‌های اسلام نیز همین مقوله بوده و با ظلم و ظالم مبارزه می‌کند.

وی ادامه داد: حرکت حضرت معصومه(س) از مدینه به خراسان یک حرکت زینبی بود و همانگونه که حضرت زینب(س) از کربلا تا شام هرچند به ظاهر در اسارت بود، اما در واقع نوعی ظلم ستیزی برای افشای ظلم ظالم بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: حرکت حضرت معصومه(س) از مدینه به خراسان کمک به امام رضا(ع) برای افشای ماهیت بنی عباس و مأمون بود و چون دشمن متوجه هدف حضرت فاطمه معصومه(س) شد، در بین راه سد راه حضرت شدند و یاران او را به شهادت رساندند.

وی گفت: حرکات حضرت معصومه(س) از مدینه به خراسان برای بصیرت افزایی مردم و افشای ماهیت بنی عباس و مأمون بود که این نشانه بصیرت ایشان است.

امام جمعه موقت کاشان به ادامه تفسیر آیه ۴۲ سوره مبارکه ابراهیم اشاره کرد و افزود: این آیه از جمله آیاتی است که بر موضوع اسلام در برابر ظلم دلالت دارد، از این رو یکی از ویژگی‌های دین اسلام ظلم ستیزی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به دستورات چهارگانه اسلام در مقابل ظلم گفت: دستورات چهارگانه اسلام این است که نه ظالم باشید، نه مظلوم باشید، نه ظلم کنید و نه زیر باز ظلم بروید.

وی افزود: اسلام می‌فرماید، دشمن ظالم و یاور مظلوم و مخالف با ظالم باشید چرا که اسلام به اندازه‌ای با ظالم مخالف است که اگر مظلومی هم توان مقابله با ظالم را داشته باشد، اما با ظالم مقابله نکند و سکوت کند و با سکوت خود ظالم را تقویت کند خود نیز ظالم است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: اهل بیت(ع) نیز در زمان خود به هر طریقی که توانستند با ظالم مخالفت کردند و در راه مبارزه با ظالم کوتاهی نکردند حتی در دوران خفقان شدید با رمز و کنایه نیز با ظالم مخالف کردند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مسلمان واقعی کسی است که با ظالم مخالف باشد که نمونه آن امروز در حمله رژیم ظالم و اشغالگر قدس است که مسلمانان جهان و آزادگان دنیا با ظلم رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل با انجام تظاهرات مخالفت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن ۳۰۰ مرتبه از ظالم نام برده است ادامه داد: ظالم از نگاه قرآن نه در دنیا امنیت دارد و نه در برزخ و نه در قیامت امنیت دارد تا اینکه جزای اعمال خود را ببیند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات