۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۵۰۲۸۴
به بهانه درگذشت سید مهدی طالقانی؛

رابطه آیت‌الله طالقانی با سازمان مجاهدین خلق

رابطه آیت‌الله طالقانی با سازمان مجاهدین خلق
سید مهدی طالقانی فرزند آیت‌الله سید محمود طالقانی در دوران حیات خود خاطرات و یا مانده‌های خویش را در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ثبت و ضبط رسانده است که در یکی از خاطرات خود به رابطه آیت الله طالقانی و سازمان مجاهدین خلق اشاره می کند.

سید مهدی طالقانی فرزند آیت‌الله سید محمود طالقانی و از مبارزان سیاسی علیه رژیم پهلوی در 1 بهمن 1402 دار فانی را وداع گفت. مرحوم طالقانی در دوران حیات خود خاطرات و یادمانده‌های خویش را در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ثبت و ضبط رسانده است.
ضمن تسلیت فقدان آن مرحوم، برشی از خاطرات وی درباره روابط آیت‌الله طالقانی و مجاهدین خلق منتشر می‌شود.

مهدی طالقانی در این رابطه می‌گوید: «مرحوم ابوی از داخل زندان سر مسائل انشعاب و این‌ها با سازمان مجاهدین خلق مسئله داشت. اما آقا نسبت به هیچ حزب و گروهی دافعه نداشت، می‌گفت همه این‌ها را می‌شود جذب کرد من‌جمله خود سازمان مجاهدین. این‌ها اتفاقاً وقتی که می‌دیدن در معرض ترک دوستان‌شان قرار می‌گیرند و دارند تنها می‌شوند،  می‌آمدند پهلوی آقا. یک بار که خود من هم خانه بودم، همین آقای خیابانی و آقای ابریشم‌چی و مسعود رجوی آمده بودند. آقا گفت نمی‌دانم شما ایده‌تان چه شده ولی اقلاً پدران‌تان را می‌شناسم آدم‌های خوب و متدینی بودند، خودتان را نمی‌دانم ولی اینقدر از طرف من مسئله ذکر نکنید.»

ارسال نظرات