۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۷۴۷۷۵۸
امام جمعه موقت کاشان تبیین کرد؛

اصول حاکم بر زندگی و سیره حضرت صدیقه طاهره

اصول حاکم بر زندگی و سیره حضرت صدیقه طاهره
اصفهان –حجت الاسلام اسلامی تبار به تبیین اصول حاکم بر زندگی و سیره حضرت صدیقه طاهره(س) پرداخت و بر لزوم الگوپذیری خانواده ها از این اصول تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهار شنبه شب در سومین شب عزاداری شهادت حضرت زهرا برگزار شد گفت: انجام واجبات و دوری از محرمات یکی از اصولی است که بر زندگی حضرت فاطمه زهرا حاکم بود.

وی با اشاره به اینکه در خانه حضرت زهرا (س) هیچ واجبی ترک نشد و هیچ گناهی انجام نشد، افزود: این شیوه باید در خانه‌های ما حاکم باشد و تلاش کنیم خانه‌های خود را با دوری از شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و غیبت از گناه پاک کنیم.

امام جمعه کاشان به اهمیت شناخت سیره فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و با بیان اینکه سیره فاطمه زهرا (س) در داخل خانه و در خارج از خانه برای ما حجت است، اظهار داشت: ما با سیره گفتاری و ابعاد مختلف و سیره عملی حضرت زهرا (س) در موضوعات مختلف اجتماعی باید آشنا باشیم.

وی ادامه داد: در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) اصولی حاکم بود که شاید کمتر به آن اشاره شده است درحالیکه این اصول باید بر خانواده‌ها حاکم باشد و در عمل از اصولی که اهل بیت عصمت و طهارت از آن پیروی می‌کردند ما نیز پیروی کنیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار از عبادت به عنوان یکی از اصولی نام برد که بر خانواده حضرت فاطمه زهرا (س) حاکم بود و تمام برکات زندگی حضرت را ناشی از مقدم دانستن رضایت خدا و کسب رضایت خداوند بر رضای خود تلقی کرد و این تفکر را نیز دارای هزینه و تحمل سختی‌ها و داشتن بصیرت دانست.

به گفته وی اگر حضرت فاطمه زهرا (س) برای دفاع از حق تمام قد به میدان آمد، دستاوردش در کربلا زمانی بود که امام حسین (ع) و یاران باوفایش تمام قد برای دفاع از دین وارد میدان شد.

امام جمعه موقت کاشان از رضایت خداوند به عنوان یک اصل کلی که اصول دیگر را نیز متاثر از این اصل کلی که جلب رضایت خدا است در زندگی حضرت زهرا (س) و اهل بیت عصمت و طهارت دانست و افزود: فاطمه زهرا (س) هرکاری انجام داده است فقط برای جلب رضایت خداوند بوده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات