۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۷۴۷۳۹۸
امام جمعه موقت کاشان:

بسیاری از مشکلات جامعه بشری ناشی از فقر معنوی است

بسیاری از مشکلات جامعه بشری ناشی از فقر معنوی است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار بسیاری از مشکلات جامعه بشری را ناشی ازفقر معنوی دانست و گفت: دور شدن از نماز مهم ترین نمونه فقر معنوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن و در تفسیر آیه ۳۷ سوره ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، گفت: ابراهیم(ع) خانواده خود را در بیابان برهوتی اسکان داد که با ساخت خانه خدا تبدیل به تجلی دین و توحید و اقامه نمازو سرزمین با برکتی شد و برکت تنها به دست خدا است.

وی تجلی دین و توحید را در اقامه نماز دانست و با اشاره به اینکه امام راحل می‌فرماید نماز فریاد بلند توحید است، افزود: تبلور دین و تبلور توحید در نماز است و همه اعمال انسان در گرو قبول شدن نماز انسان است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: نماز واقعی سبب خواهد شد تا بقیه اعمال انسان نیز قبول شود، چرا که در قیامت اگر نماز قبول شود بقیه اعمال انسان نیز قبول است و برای همین نخستین سؤال در قیامت از نماز خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف حضرت ابراهیم از اجرای فرمان خدا یک مهندسی ظاهری که ساختن خانه خدا است و دیگری مهندسی معنوی جامعه است تا چنین جامعه‌ای به مرور به یک جامعه توحیدی تبدیل شود که شعار آن نماز است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر نماز به معنای واقعی اقامه شود بسیاری از مشکلات اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی جامعه برطرف خواهد شد، چرا بسیاری از مشکلات جامعه بشری ناشی از فقر معنوی است و دور شدن از نماز مهمترین نمونه فقر معنوی است.

وی نماز واقعی را تبلور غنای معنوی دانست و اظهار داشت: در هیچ جای قرآن گفته نشده نماز را بخوانید، بلکه به اقامه نماز تأکید شده است، چرا که نماز عمود دین است و عمود خواندنی نیست، اقامه شدنی است.

به گفته وی اگر نماز به معنای واقعی آن در جامعه برپا شود چنین جامعه‌ای توحیدی است و از مفاسد اجتماعی دور خواهد بود.

امام جمعه موقت کاشان اقامه نماز را سبب آرامش روح و روان دانست و افزود: شخصیت، آرامش و وزانت انسان در گرو اقامه نماز واقعی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه انسان‌های با خدا که اهل نماز واقعی هستند به دلیل اینکه درونشان توحید است و نور توحیدی دارند هنگام مصیبت‌ها با وقار و آرام هستند، گفت: نماز چراغ هدایت است و خانه و جامعه‌ای که در آن نماز اقامه می‌شود پرنور و با برکت است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات