۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۷۴۷۶۲۷
امام جمعه موقت کاشان تأکید کرد؛

لزوم شناخت سیره حضرت فاطمه زهرا

لزوم شناخت سیره حضرت فاطمه زهرا
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار به لزوم شناخت سیره فاطمه زهرا (س) تأکید کرد و گفت: سیره فاطمه زهرا (س) در داخل خانه و در خارج از خانه برای ما حجت است.

به گزارش پایگاه خبری پیام کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار دوشنبه شب در نخستین شب عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، حضرت فاطمه زهرا (س) را تجسم عینی و عملی قرآن دانست و گفت: تمام قرآن در وجود آن حضرت (س) مجسم بود.

وی با اشاره به اینکه تمام قرآن در وجود آن حضرت مجسم بود و قرآن در وجود اهل بیت (ع) و چهارده معصوم مجسم است، افزود: تمام تکاملات حضرت فاطمه زهرا (س) در زمان کوتاه ۱۸ سال عمر ایشان بود که این امر بیانگر آن است که انسان این توانایی را دارد که در مدت کوتاه عمر به کمال برسد.

حجت الاسلام اسلامی تبار از اقامه نماز به عنوان دیگر از ویژگی‌های خاص حضرت فاطمه زهرا (س) نام برد و اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) مظهر اقامه نماز و صلاه بود و آن حضرت در این عرصه نیز گوی سبقت را از همه ربوده بود.

وی به لزوم شناخت سیره فاطمه زهرا (س) تأکید کرد و با بیان اینکه سیره فاطمه زهرا (س) در داخل خانه و در خارج از خانه برای ما حجت است، گفت: ما باید با سیره گفتاری و ابعاد مختلف سیره عملی حضرت زهرا (س) در موضوعات اجتماعی آشنا شویم، از این رو سیره حضرت برای ما هم در داخل خانه و هم در خارج از خانه حجت است.

امام جمعه موقت کاشان به سیره حضرت در داخل خانه اشاره کرد و افزود: در زندگی حضرت اصولی حاکم بود که شاید کمتر به آن اشاره شده است درحالیکه این اصول باید بر خانواده‌ها حاکم باشد و در عمل از اصولی که آن‌ها پیروی می‌کردند، پیروی کنیم.

وی ادامه داد: در زندگی حضرت زهرا (س) و اهل بیت عصمت و طهارت یک اصل کلی است که اصول دیگر متأثر از این اصل است که آن اصل کلی جلب رضای خدا است و هرکاری حضرت انجام داده برای جلب رضایت خداوند بوده است.

به گفته وی مقدم داشتن رضایت خداوند بر رضایت خود و دیگران در همه امور زندگی از جمله در خانواده از مهمترین اصول زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر حضرت فاطمه زهرا(س) برای دفاع از حق تمام قد به میدان آمد، نتیجه اش در کربلا زمانی که امام حسین(ع) برای دفاع از دین تمام قد وارد میدان شد بروز و ظهور داشت.

وی برگزاری مراسم عزاداری را برای تجلیل و شناخت معارف اهل بیت(ع) و پیروی از آن‌ها دانست و گفت: برگزاری مجالس عزاداری برای اهل بیت (ع) برای تجلیل از آن‌ها است و اهل بیت (ع) به اندازه‌ای عظمت دارند که نیازی به این مجالس ندارند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) یک زن کامل و الگوی تمارعیار برای همه بانوان عالم است، افزود: ما نمی‌توانیم شخصیت حضرت زهرا (س) را بشناسیم، چون او فوق تصور ما است، اما می‌توان از طریق روایات و بیانات اهل بیت(ع) گوشه‌ای از شخصیت آن بزرگوار را شناخت./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات