۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۷۴۶۷۳۲
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی خواستار شد؛

لزوم طراحی الگوی جدید، کم‌حجم، چابک و کارآمد اداری توسط نخبگان

لزوم طراحی الگوی جدید، کم‌حجم، چابک و کارآمد اداری توسط نخبگان
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار طراحی الگوی جدید، کم‌حجم، چابک و کارآمد اداری توسط نخبگان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش نخبگان بسیجی طلایه‌داران پیشرفت، عزت و افتخار در سالن اهل بیت(ع)، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: وجود چنین نخبگان صاحب فکر و طرح که در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند باعث افتخار است.

وی افزود: اینکه چه تعداد از این طرح‌های نخبگانی و ابداعات اجرا و به‌کارگیری می‌شود و اینکه چقدر می‌توانیم مشکلات استانی را با استفاده از این طرح‌ها حل کنیم مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، ادارات را ام‌المسائل دانست و عنوان کرد: اداراتی پرنیرو، کم‌بازده و کند، بسیار دردسرساز و ناراضی‌ کننده و با هزینه جاری بالا که هنوز الفبای حل مشکلات را نمی‌دانند.

وی خواستار طراحی الگوی جدید، کم‌حجم، چابک و کارآمد اداری از سوی نخبگان شد و تصریح کرد: تا انقلاب اداری نداشته باشیم با این ادارات اگر الگوی جدید نباشد به جایی نخواهیم رسید، جامعه نخبگانی به این سمت برود تا الگوی جدیدی طراحی کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که بخشی از مشکلات، فساد اداری و افراد ناسالم هستند، گفت: حذف تشریفات، پنجره واحد و موارد دیگر نشان از ناکارآمدی ادارات است، برای یک نامه یک سال و نیم یک سرمایه‌گذار را که نیاز به تسهیلات دولت نداشت معطل کردند که موجب ناراحتی مقام معظم رهبری نیز شد.

امام جمعه ساری، رفع مشکلات را نیازمند الگوی ادارای کارآمد دانست و بر ضرورت طراحی الگوی بانکداری بدون ربا برای رفع این مشکل در کشور تأکید کرد و افزود: متأسفانه بانک های کشور به جای ارائه خدمات مناسب به مردم و رفع مشکلات آنها نیز اعطاء تسهیلات به بنگاه داری مشغول هستند.

وی با بیان این که تا زمانی که طراحی  الگوی موفق اداری صورت نپذیرد از حجم مشکلات اداری کاسته نخواهد شد، گفت: باید از ظرفیت نخبگان و دانشمندان داخلی بیشتر در عرصه های مختلف استفاده شود تا قبل از این که نظام استکباری از این ظرفیت عظیم استفاده کند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات