۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۴۶۷۰۰
نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

فعالیت های قرآنی از تبلورهای روح بسیج در جامعه

فعالیت های قرآنی از تبلورهای روح بسیج در جامعه
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد که یکی از تبلورهای روح بسیج و بسیجی فعالیت‌های قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در جلسه شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان ساری، گفت: یکی از تبلورهای روح بسیج و بسیجی همین فعالیت‌های قرآنی است، اگر فعالیت‌های تعلیمی و تربیتی قرآنی قوی باشد نشانه این است که روح بسیجی در این جامعه قوی می باشد.

وی افزود: اگر این فعالیت‌ها به رفتار و زندگی قرآنی منتهی شود خوب است، قرآن آشنایی، قرآن‌خوانی و قرآن‌شنوی مقدمه‌ای برای داشتن رفتار قرآنی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نهادهای مرتبط، مؤسسات قرآنی مقدماتی برای داشتن رفتار قرآنی هستند، ادامه داد: اگر می‌خواهیم قرآن ترویج و تعلیم شود باید به فعالیت‌های قرآنی کمک کنیم، شعارمان خیلی بلند اما در عمل کمکمان ضعیف است.

نماینده ولی فقیه در مازندران به اشاره به وجود مشکل پرداخت هزینه‌های جاری همچون قبوض آب، برق و گاز و حق‌الاجاره در مؤسسات قرآنی، یادآور شد: متأسفانه خانواده‌ها رغبتی برای فرستادن فرزندان خود برای یادگیری قرآن ندارند و این موضوع نسبت به یادگیری دیگر رشته‌های آموزشی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که وظیفه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برطرف کردن مشکلات این موسسات است، ادامه داد: این شورا تاکنون به‌صورت مجزا وجود نداشت و کارهای موازی انجام می‌شد، اما با تشکیل آن امیدواریم بعد از آن فعالیت‌های قرآنی نظام و سامانه بهتری پیدا کند.

این مسؤول با بیان این که لازم نیست که حتما بگوییم فعالیت قرآنی باید در تابلو بیاید خیلی از اقدامات به نام قرآن نیست اما این اقدامات ترویج و تربیت فرهنگ قرآنی است، گفت: به طور مثال مدرسه معارف صدرا که اگر تقویت شوند هم آموزش‌ها در این مدارس موجود است و هم به معارف و تربیت دینی خیلی بیشتر توجه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اعلام اینکه توجه به مدارس پیش دبستانی و ارتباط آنها با خانه‌های قرآنی بسیار ضروری و مهم است، گفت: کمک های مالی به خانه ها و مؤسسات قرآنی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در سفر آینده استانی رئیس محترم جمهور به مازندران باید تقاضای اعتباری برای مؤسسات و خانه‌های قرآنی داشته باشیم و نباید به گونه ای باشد که اعتبار این بخش ها در سایر حوزه ها هزینه شود.

امام جمعه ساری تاکید کرد: باید نهادهایی که بودجه قرآنی و سرفصل‌های فرهنگی دارند همچون شهرداری‌ها که هر کدام کار خودش را انجام می‌دهد، تجمیع شده و بخشی از آنها به سمت فعالیت‌های قرآنی هدایت شود.

وی در پایان بر ضرورت برگزاری کلاس‌های قرآنی در مساجد تأکید کد و گفت: باید مساجدی که در هفته جلسات تفسیر قرآن دارند شناسایی و حمایت شوند تا خادم تعالیم قرآن باشیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات