۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۴۶۵۵۴
نماینده ولی فقیه در کاشان تبیین کرد؛

مباحثی در زمینه رجعت

مباحثی در زمینه رجعت
اصفها –حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: از مهمترین حکمت های رجعت این است که اهل بیت بر می‌گردند تا بُعد اجتماعی آن‌ها و اداره جهان با تشکیل حکومت اسلامی بروز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در بازدید و گفت و گوی روزانه با دانش آموزان مدارس در پاسخ به این سوال که اگر امام زمان (عج) از قاتلین امام حسین (ع) انتقام می‌گیرد پس رجعت سایرائمه برای چیست، گفت: در رجعت، اهل بیت برمی گردند تا بُعد اجتماعی آنان و اداره جهان با تشکیل حکومت اسلامی بروز داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازگشت اهل بیت (ع) به دنیا برای تشکیل حکومت، تنها بحث انتقام نیست، افزود: طی دوران ۲۵۰ ساله ائمه (ع) تنها ۵ سال حکومت تشکیل دادند، چهارسال و نیم حضرت علی (ع) و ۶ ماه امام حسن (ع) حکومت تشکیل دادند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: اگر امام زمان (عج) را اضافه کنیم، تنها همان ۵ سال حکومت تشکیل داده اند در حالی که ائمه (ع) هم از نظر فردی و هم از نظر اجتماعی کامل بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بُعد فردی ائمه (ع) از نظر کمال به اتمام و بالاترین حد رسیده اند، اظهار داشت: امام صادق (ع) کریم‌ترین و عالم‌ترین انسان بوده است که کریم بودن و عالم بودن از کمالات فردی امام صادق (ع) است که بروز داشته است، اما زمینه برای بروز بُعد اجتماعی ائمه (ع) به غیر از آن ۵ سال فراهم نشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه یکی از مهمترین ده‌ها حکمت رجعت این است که اهل بیت بر می‌گردند تا بُعد اجتماعی آن‌ها و اداره جهان با تشکیل حکومت اسلامی بروز داشته باشد، گفت: امام حسین (ع) بر می‌گردد تا نحوه حکومت اسلامی و بُعد اجتماعی امام نیز به مانند بُعد فردی او بروز داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه در موضوع انتقام، وقتی جرم سنگین باشد هیچ منافاتی ندارد افزود: صدام ۲۵۰ هزار نفر از جوانان ایرانی را به شهادت رسانیده است و تنها یک بار اعدام شده است، از این رو  پدر و مادر ۲۵۰ هزار نمی‌توانند خواستار ۲۵۰ هزار بار اعدام صدام و انتقام فرزندان خود باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ارتباط با آخرالزمان نیز گفت: اصل آمدن پیامبراکرم (ص) ۱۴۰۰ سال قبل برای آمدن آخرالزمان است و به همین دلیل پیامبر آخرالزمان نامیده می‌شود، چرا که ممکن است آخرالزمان چندین سال طول بکشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امام حسین (ع) به تنهایی به اندازه‌ای حکومت می‌کند که ابرو‌های حضرت سفید و حالت افتادگی روی چشم پیدا می‌کند از این رو با توجه به طولانی بودن دوران دنیا، آخرالزمان به آن بخش پایانی گفته می‌شود حتی اگر چه آن بخش پایانی، چند صد سال طول بکشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات