۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۴۶۳۸۱
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم کار فرهنگی با جهاد تبیین و روش‌های جذاب و هنرمندانه

لزوم کار فرهنگی با جهاد تبیین و روش‌های جذاب و هنرمندانه
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم کار فرهنگی با جهاد تبیین و با روش‌های جذاب و هنرمندانه اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد صادقیه شهر نوش آباد از توابع کاشان گفت: امروز کار فرهنگی با جهاد تبیین و با روش‌های جذاب و هنرمندانه است.

وی از تسبیحات حضرت زهرا(س) بعد از نماز به عنوان ذکر کثیر نام برد و افزود: منظور از ذکر کثیر، تسبیح حضرت فاطمه(س) است و یکی از مزایای این تسبیح برای این است که راه حق را گم نکنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه تسبیح حضرت زهرا(س) سبب می‌شود تا در با قرار گرفتن در دو راهی مسیر را اشتباه نرویم، اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید، ستارگان را آفریدیم تا در ظلمات خشکی و دریا در مسیر صحیح هدایت شوید.

به گفته وی استفاده از ستارگان یکی از راه‌های جهت یابی و پیدا کردن مسیر در شب‌های عملیات از سوی رزمندگان اسلام بود از این رو زمانی که شهید ابراهیم هادی در یکی از شب‌ها که مهتاب نبود زمانی که با مشکل روبه‌رو شد متوسل به تسبیحات حضرت زهرا(س) گشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به آیه ۹۷ سوره انعام گفت: یکی از معانی این آیه ستارگان آسمان است که علاوه بر آن ستارگان، آسمان ولایت را هم مطرح کرده است.

وی با اشاره به این فرمایش شهید مطهری، آیت الله مصباح و آیت الله جوادی آملی که برای یک کار ارادی واختیاری نیاز به دو ابزار «اقناع عقلی» و «تحریک احساسات» است، گفت: برای ازدواج فرزندان و فرزند آوری نیز به این دو شرط نیاز است.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: با اقناع عقلی و تحریک احساسات به این نتیجه می‌رسیم که جمعیت ایران براساس آمار سازمان ملل تا هشتاد سال آینده به ۱۹ میلیون کاهش می‌یابد و کشور با بحران جمعیتی روبه‌رو خواهد شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات