۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۴۶۵۰۳
نائب رئیس جمعیت جهانی حامیان مقاومت:

اعلام آتش بس، پیروزی بزرگی برای فلسطین و غزه است

اعلام آتش بس، پیروزی بزرگی برای فلسطین و غزه است
حجت الاسلام براتی گفت: تا به امروز برای فلسطین آیه «نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِيبٌ» را می خواندیم اما از هفتم اکتبر، آیه «إِنَّا فَتَحْنَا» را می خوانیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام براتی در جلسه طلاب و فضلای بیرجند، نهبندان، خوسف، سربیشه و درمیان برگزار شد، اظهار داشت: 48 روز از یوم الله هفتم اکتبر 2023 در فلسطین می گذرد و از امروز، آتش بس در این منطقه آغاز شده و تبادل اسرا در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا حماس با اینکه می دانست اسرائیل واکنش نشان می دهد، جنگ را آغاز کرد؟ ابراز داشت: حماس جنگی را شروع نکرده است؛ بلکه طوفان الاقصی، عملیات بازپس گیری است و جنگ از گذشته شروع شده است.

نائب رئیس جمعیت جهانی حامیان مقاومت با اشاره به تاریخچه تصمیم بر اشغال فلسطین و ایجاد اسرائیل، خاطرنشان ساخت: در سال 1896 که هنوز جنگ جهانی اول هم آغاز نشده، ایده تشکیل دولت یهود مطرح شده و یک سال بعد از این ایده، تمام اندیشمندان و سیاستمداران یهود از سراسر دنیا در لندن جمع شده و کنگره یهود را برگزار کرده و آژانس یهود را ایجاد نمودند که در این آژانس، تصمیم بر برقراری دولت یهود را می گیرند.

سخنران این جلسه بیان داشت: در سال 1917 یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس نامه ای به دولت انگلستان زده و درخواست می کند که فلسطین را برای ما بگیرید تا بتوانیم اسرائیل و دولت یهود را در آنجا ایجاد نماییم که خروجی این درخواست، بیانیه بالفور از سوی دولت انگلیس بوده است.

حجت الاسلام براتی اظهار داشت: هفت ماه پس از اعلان بیانیه بالفور، دولت انگلیس به فلسطین حمله کرده تا آن را بگیرد و یک افسر یهودی انگلیسی را به عنوان حاکم فلسطین قرار دادند.

وی ابراز داشت: انگلیسی ها در ابتدا قریب به 30 هزار یهودی را در فلسطین مستقر کردند؛ اما پس از تقریبا 30 سال، این جمعیت به 650 هزار نفر می رسد و یهودیان سراسر دنیا را به فلسطین آوردند و در سال 1948، انگلیس از فلسطین خارج شد.

نائب رئیس جمعیت جهانی حامیان مقاومت خاطرنشان ساخت: در تمام این سالها، اسرائیل دست به عملیات زده و حمله می کرد؛ اما در هفتم اکتبر، حماس با طراحی عملیات طوفان الاقصی، دست به این اقدام بزرگ زد. 

سخنران این جلسه بیان داشت: تا به امروز آیه «نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِيبٌ» را برای فلسطین می خواندیم که پیروزی ان شاءالله نزدیک است؛ اما از شنبه هفتم اکتبر، آیه «إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا» را می خوانیم؛ چراکه پیروزی بزرگی برای فلسطین و غزه بوده است.

حجت الاسلام براتی اظهار داشت: اسرائیل برای حفاظت از خود از امکانات پیچیده بسیاری همچون ماهواره، سامانه گنبد آهنین، پاتریوت، سامانه پیکان، فلاخن داود، هوش مصنوعی و ... استفاده می کند تا کسی نتواند وارد سرزمین اشغالی شود و تاکنون موفق بوده است؛ اما حماس توانست تکنولوژی پیچیده آنان را شکسته و در صبح شنبه هفتم اکتبر، طی 20 دقیقه وارد سرزمین اشغالی شد و اسرائیل را دارای شکست اطلاعاتی کرد؛ به همین دلیل، امروز آیه «إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا» را می خوانیم.

وی ابراز داشت: اسرائیل در این عملیات آنچنان دارای شکست اطلاعاتی شد که حتی حماس کروکی کامل شهرک های صهیونیست نشین و داخل منازل فرماندهان و مراکز حساس اسرائیل را داشت و این کروکی ها پس از شهادت برخی از رزمندگان حماس، در جیب آنان پیدا و منتشر شد.

نائب رئیس جمعیت جهانی حامیان مقاومت خاطرنشان ساخت: امروز مقاومت مردم غزه در برابر این همه جنایت و وحشی گری اسرائیل، نشان از پیروزی بزرگی حماس است و حتی حاضر نیستند این پیروزی را با غم از دست دادن عزیزان شان عوض کنند و همچنان می جنگند و پا پس نمی کشند و صبر و مقاومت دارند.

سخنران این جلسه بیان داشت: امروز در مبادله اولیه ای که انجام شده، حتی یک اسیر اهل غزه وجود ندارد و تمام اسرا از بچه های کرانه باختری هستند که نشان از این است که گروه حماس، در همین حالت هم به فکر همسایه های خود بوده و فعلا زندانیان خود را آغاز نکرده اند.

حجت الاسلام براتی اظهار داشت: امروز قریب به دو میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد که یک و نیم میلیارد از آنان، همفکر با غزه و فلسطین شده و حتی غیرمسلمانان نیز با این مردم مظلوم همراه گشته و دست به راهپیمایی پرشور می زنند و به خیابان می آیند که نشان از آگاهی مردم جهان است.

حجت الاسلام نوری، نماینده طلاب بیرجند نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: این نشست ها حتما دارای برکات بوده و می توانیم از کنار این جلسات، کارهای بزرگتری را رقم بزنیم.

وی ابراز داشت: قم در جریانات استانی و میدانی تأثیرگذار بوده و نباید از قافله عقب افتاد و می توان با همین جلسات، این اثرگذاری ها را ادامه داد.

نماینده طلاب بیرجند خاطرنشان ساخت: ما برای اثرگذاری در موضوعات گوناگون، نیازمند همدلی و همراهی طلاب و فضلا هستیم تا بتوانیم قدم های بزرگی برداریم.

ارسال نظرات