۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۳۹۴۶۴
مسؤول مؤسسه بیداری اسلامی:

توهین به مقدسات حاصل طرح اسلام هراسی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه بیداری اسلامی گفت: گروهی از جانب انگلیس‌ها و آمریکا با نقاب شیعه مأموریت دارند برای حرکت‌های وهابیت و داعش زمینه ایجاد کنند، اینان باید به مقدسات اهل سنت توهین کنند تا آنان نیز بهانه‌ای برای کشتن مسلمانان داشته باشند.
اسلام هراسي در انگليس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی‌رضا زاده، مدیر فرهنگسرای انتظار مشهد شب گذشته در همایش «وحدت و فتنه انجمن حجتیه» که در تالار رازی مشهد برگزار شد به فعالیت انجمن حجتیه اشاره کرد و گفت: فعالیت این انجمن خارج از منویات مقام معظم رهبری و اهداف کلی نظام و باهدف اختلاف‌آفرینی بین سنی و شیعه است.

 

وی ادامه داد: با نظر علمای مشهد به ویژه آیت‌الله علم‌الهدی تصمیم بر این شد تا گفتمانی بانام «گفتمان بیعت» شکل‌گرفته و نهم ربیع، روز بیعت با امام عصر (عج) قرار بگیرد.

 

مدیر فرهنگسرای انتظار بابیان این‌که این فرهنگسرا در دو سال گذشته اقدامات تبلیغی انجام داده و به فضاسازی شهری و تبلیغات شهری پرداخته، خاطرنشان کرد: با مشارکت حدود 300 تشکل فعال در مشهد از دو سال گذشته، بالغ‌بر هزار و صد و چهل عنوان برنامه در مشهد انجام‌شده که فضاسازی شهری در مشهد، تولید نشریه الکترونیکی در فضای مجازی و ایجاد گفتمانی در شبکه‌های اجتماعی ازجمله فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که به گفتمان سازی می‌پردازد.

 

وی افزود: جشن‌های بیعت در مساجد، تولید تیزر، کلیپ و فیلم‌های کوتاه که بخشی از این‌ها در صداوسیما استان و کشور پخش‌شده، اعزام 700 مبلغ با محتوای بیعت به سراسر شهر مشهد، تشکل‌ها و مساجد، محله آرایی و همچنین برگزاری جشن کودکانه بیعت با حضور 500 کودک  که با موضوع بیعت آشنا شدند، دیگر برنامه‌هایی است که در این راستا صورت گرفته است.

 

رضازاده ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های خود را بر اساس منویات مقام معظم رهبری در بحث مهدویت اجرا کنیم، جلوی ضربه زدن دشمن را از این طریق گرفته و شاهد برگزاری مراسم‌های تفرقه‌افکن نباشیم.

 

حجت‌الاسلام براتی، مسؤول مؤسسه بیداری اسلامی نیز در ادامه این همایش بابیان این‌که امام روح‌الله موضوع وحدت جهانی را در جغرافیای ایران آغاز کردند، گفت: همان زمان که انقلاب در حال شکل‌گیری بود و امام در فرانسه در تبعید بودند، خبرنگاری از امام پرسید شما که رهبر این انقلابید، خودتان یک مرجع تقلید شیعه هستید، اکثر جمعیت کشور شما نیز شیعه است، آیا انقلاب شما یک انقلاب شیعی است؟

 

امام راحل: انقلاب ما انقلاب شیعی نیست، انقلاب اسلامی است

 

وی افزود: امام در همان زمان پاسخ دادند: «انقلاب ما در ذات خود یک انقلاب شیعی نیست بلکه انقلاب اسلامی است»؛ هرچند این انقلاب نشأت‌گرفته از اندیشه شیعی است که در برابر حاکم ظالم سکوت نمی‌کند اما تعاریف دیگری نیز از اسلام وجود دارد.

 

مسؤول مؤسسه بیداری اسلامی با اشاره به، به رسمیت شناختن اختلافات بین شیعه و سنی از سوی امام راحل، خاطرنشان کرد: ایشان گفتند: «ما این تفاوت‌ها را به رسمیت می‌شناسیم، وحدت یعنی ما تفاوت‌ها را می‌شناسیم و به رسمیت می‌شناسیم، قرار نیست شیعه سنی شود و سنی شیعه، بناست تفاوت‌ها را بشناسند و برادرانه در کنار هم زندگی کنند».

 

وی، قیام کشورهای اهل سنت در برابر حاکمان ظالم را حاصل حرکت اهل سنت در سایه برادری با شیعه دانست و گفت: اگر می‌بینید در کشورهای مختلف مسلمان علیه حاکم ظالم قیام می‌شود، ما مصری‌ها، تونسی‌ها و یمنی‌ها را شیعه نکردیم، تعریف ما از اسلام موردقبول آنان نیز واقع شد و چنین حرکت‌هایی شکل گرفت.

 

حجت‌الاسلام براتی بابیان این‌که انقلاب ما محدود به ایران نیست و برای تمام جهان آمده، اضافه کرد: انقلاب ما همچون انقلاب پیامبر اسلامی است، مخاطب آن‌همه بشریت است، به یک دین و مذهب محدود نمی‌شود و تمام ادیان را مخاطب خود قرار داده است.

 

در آمریکا انقلاب اسلامی در حال تکرار است

 

وی با اشاره به این‌که فرهنگ قیام در برابر ظلم دیگر محدود به کشور ما و اسلام نیست، گفت: امروز در خیابان‌های آمریکا نیز انقلاب اسلامی در حال تکرار است، چه در وال‌استریت و چه امروز در بوستن که سیاه‌پوستان برای دفاع از حقوق حقه خود دفاع کنند.

 

مسؤول مؤسسه بیداری اسلامی ادامه داد: باوجود تفاوت مذهب ما امروز هم در کنار حماس هستیم و هم در کنار حزب‌الله، مقاومت‌های 22 روزه، 33 روزه ، 11 روزه و 50 روزه حزب‌الله و حماس در برابر اسرائیل به‌واسطه حمایت‌های انقلاب اسلامی است، جهان عرب که ایستاد و دید که کودکان غزه چگونه با توپ و تانک دشمن قطعه‌قطعه می‌شوند.

 

وی به طراحی دشمن برای از بین بردن اسلام اشاره و بیان کرد: دو جریان از درون اسلام طراحی شد تا به‌واسطه این دو جریان بتوانند اسلام را از بین ببرند؛ در ابتدا از بدنه اهل سنت عده‌ای را مسلح کردند و به‌تدریج جنگ بین مسلمانان با اسرائیل را تبدیل به جنگ مسلمان با مسلمان کردند.

 

القای جنایات داعش به اسم حکومت اسلامی

 

حجت‌الاسلام براتی تصریح کرد: خبرگزاری‌های دنیا نمی‌گویند داعش، می‌گویند دولت اسلامی، مسلمان سر مسلمان را ببرد و شبکه‌های جهانی برای زمین زدن انقلاب اسلامی، این حرکت را به نام دولت اسلامی نشان می‌دهند؛ این کار یعنی انقلابی که امام روح‌الله به راه انداخت درنهایت خود به این شکل تبدیل می‌شود.

 

وی اضافه کرد: امروز داعش ده‌ها مسجد شیعه و سنی را با خاک یکسان کرده، مقبره‌ها و زیارتگاه‌های اهل سنت و شیعه را از بین بردند، 40 روحانی اهل سنت را به جرم خروج از اسلام سر بریدند، کدام‌یک از مذاهب اسلامی اجازه چنین کاری را می‌دهد؟

 

توهین شیعه به سنی و کشتار سنی از شیعه، حاصل طرح اسلام هراسی دشمن است

 

مسؤول مؤسسه بیداری اسلامی به گروه دوم طراحی‌شده اشاره و خاطرنشان کرد: گروه دیگری نیز از جانب انگلیس‌ها و آمریکا با نقاب شیعه مأموریت دارند برای حرکت‌های وهابیت و داعش زمینه ایجاد کنند، اینان باید به مقدسات اهل سنت توهین کنند تا آنان نیز بهانه‌ای برای کشتن مسلمانان داشته باشند.

 

وی یادآور شد: اینان کسانی هستند که رهبر معظم انقلاب از آنان به‌عنوان شیعه انگلیسی یاد می‌کند، کسانی که از جانب انگلیس مأمور هستند؛ اگر شیعه لعن خلفا و صحابه را انجام دهند اهل سنت از شیعه می‌هراسند و شیعه هراسی شکل می‌گیرد، اگر اهل سنت نیز سلاح بردارند و شیعه را بکشند، سنی هراسی شکل می‌گیرد که مجموع این اتفاقات، اسلام هراسی را به وجود می‌آورد.

 

حجت‌الاسلام براتی، راه خنثی کردن این طرح‌ها را محبت و دوستی اهل سنت و شیعه دانست و بیان کرد: امروز با دوستی، محبت و رفت‌وآمدی که با اهل سنت داریم، بیش از 100 مراسم عزای تاسوعا و عاشورا برای سیدالشهدا (ع) از سوی اهل سنت برگزار می‌شود./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات