۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۷۴۲۷۶۴
مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین تبریز مطرح کرد؛

روحانیت، پیشگام در تبیین دفاع مقدس/ لزوم تقویت روحیه مقاومت در میان طلاب

روحانیت، پیشگام در تبیین دفاع مقدس/ لزوم تقویت روحیه مقاومت در میان طلاب
حجت الاسلام بجانی با اشاره به پیشگامی روحانیت در تبیین معارف دفاع مقدس، تأکید کرد که طلاب از فرهنگ ایثار و شهادت صیانت کنند.

حجت الاسلام روح الله بجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: روحانیت علی رغم اینکه در اکثر جبهه ها و جریانات مختلف نقش رهبری داشتند، به عنوان یک مبلغ دینی مشغول فعالیت های معنوی در بین رزمندگان اسلام نیز بودند.

وی عنوان کرد: درصد شهدای روحانیت نسبت به سایر اقشار بالاتر است و بیشتر طلاب در گردان تخریب بعنوان یک رزمنده اول خط مقدم جنگ بودند.

مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز با اشاره به اینکه روحانیت، در تبیین دفاع مقدس در جامعه امروزی پیشگام است، تصریح کرد: سازمان های اطلاعاتی دشمن بویژه منافقین خلق، به دنبال روایت غلط از جنگ هستند و می خواهند دفاع مقدس را به عنوان یک جریان زیاده خواه از جانب امام راحل و بزرگان نظام مقدس ایران اسلامی جلوه دهند.

عضو شورای مشورتی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در توصیه به نسل جوان حوزه برای صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: توصیه حقیر برای طلاب جوان این است که، اولا اگر بخواهند یک دفاع محکم داشته باشند، باید خودشان را مسلح به علم کنند، تا سخنانشان تاثیرگذار در جامعه باشد.

وی در پایان بیان کرد: جریان مقاومت بدون روحانیت معنایی ندارد و طلبه بدون مقاومت و اعتقاد به جریانات مقاومت تاثیری نخواهد داشت و صرف مسلح به علم شدن بی فایده است، لذا باید روحیه علم آموزی به همراه روحیه‌ شهادت طلبی، ایثار و شجاعت با قوت در بین طلاب ادامه پیدا کند.

ارسال نظرات