۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۴۱۶۰۸
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا تبیین کرد؛

تلاش بی وقفه دشمنان برای ایجاد تفرقه/ وحدت؛ زمینه ساز امنیت جوامع اسلامی

تلاش بی وقفه دشمنان برای ایجاد تفرقه/ وحدت؛ زمینه ساز امنیت جوامع اسلامی
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان این که دشمنان از هر زمینه ای برای ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی استفاده می کنند، تصریح کرد: وحدت و امنیت دو نعمت الهی است که باید قدر آن دانسته شود.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را راهشگا و الگویی برای وحدت اسلامی دانست و با بیان اینکه امنیت و وحدت در فرهنگ بشری و در فرهنگ دینی بویژه در فرهنگ اسلامی از جایگاه بلندی برخوردار است اظهار داشت: همه انسان ها و حکومت ها برای امنیت، سرمایه گذاری بسیار بالایی کرده و آن را خط قرمز خود تعریف می کنند و حتی بودجه آن را سرّی در نظر می گیرند.

وی افزود: در قرآن کریم در توصیف حرم و خانه خدا، چهار بار بر امنیت به عنوان ویژگی برجسته آن تاکید شده است و امنیت را یکی از نعمت هایی که در سایه اسلام برای مردم جزیره العرب فراهم شده، می دانند؛ همچنین در وصف حکومت جهانی حضرت بقیه الله می فرماید «وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا» یعني خدا نعمت امنیت را زمینه ساز عبادت خالصانه خدا معرفی می کند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که در روایات هم دو تعبیر ویژه در مورد امنیت ذکر شده است خاطرنشان کرد: یکی از آن روایات، روایت «نعمتان‏ مجهولتان‏ الصّحّة والأمان» است و روایت دیگر، روایت «نعمتان مکفورتان الصحة و الامان» می باشد؛ يعني هم قدر اين نعمت شناخته نشده و هم شكر آن به جای آورده نمی شود و زمانی که قدر نعمتي دانسته نشود در صيانت از آن تلاشی صورت نمی گیرد و وقتی شکر نعمت به جای آورده نشود، خطر از دست دادن و محروم شدن از آن جدی است.

آیت الله رجبی با اشاره به ضرورت وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی؛ بخصوص در جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: قرآن کریم درباره وحدت به صورت مکرر نسبت به تفرقه هشدار داده و از وحدت به عنوان نعمت بزرگی که امت اسلامی در سایه اسلام به آن دست یافته است، یاد می کند.

وی افزود: قرآن کریم می فرماید «وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا» یعنی قرآن تفرقه یک امت را لب پرتگاه سقوط بودن می داند و یکی از برکات  وجود مبارک پیامبر اسلام را وحدت بخشی ذکر کرده و می فرماید «فَبِما رَحمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم وَلَو كُنتَ فَظًّا غَليظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِكَ» یعنی به (برکت) رحمت الهی در برابر آنان (مردم‌) نرم (و مهربان) شدی! و اگر خشن و سنگدل بودی از اطراف تو پراکنده می‌شدند.

آیت الله رجبی در پایان با اشاره به تلاش بی وقفه دشمنان اسلام، امت و نظام جمهوری اسلامی علیه این دو نعمت در طول تاریخ، اظهار داشت: دشمنان تمام توان خود را در این راستا بکارگرفته اند تا جایی که مقابله با وحدت امت اسلامی به ضرب المثل تبدیل شده است که «تفرقه بینداز و حکومت کن» چنانکه فرعون هم از همین قانون برای تضعیف بنی اسراییل و حاکمیت برآنان استفاده کرد.

ارسال نظرات