۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۳۹۰۸۲
معاون تبلیغ حوزه در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

از رشد چشمگیر اعزام مبلغ نسبت به سال های گذشته تا لزوم انجام تبلیغ تهاجمی

از رشد چشمگیر اعزام مبلغ نسبت به سال های گذشته تا لزوم انجام تبلیغ تهاجمی
معاون تبلیغ حوزه مراسم عزاداری محرم امسال را پرشور تر از سال های قبل دانست و حضور بیش از پیش مردم را تو دهنی سختی به گزافه گویی دشمنان عنوان کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به هجمه رسانه ای دشمن علیه عزاداری سید و سالار شهدا، از اعتقاد عمیق مردم به اهل بیت(ع) سخن گفت و بیان داشت: مردم ایران عشق و علاقه وافری به اهل بیت علیهم السلام و خصوصا امام حسین دارند، در طول تاریخ و حتی در دوره رضا خان که سعی کردند ملت عزاداری نکنند، نتوانستند جلوی عزاداری را بگیرند و مردم تحت هر شرایطی عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) را رها نکردند.

وی تلاش دشمن برای کم کردن رونق عزاداری را سبب حساسیت و اهتمام بیشتر مردم برای اقامه عزا دانست و در این باره افزود: مومنان هر جا احساس کنند که به کیان اسلام حمله ای شده  برای حفظ شعائر و عقائد اسلامی تلاشی مضاعف می کنند؛ همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: امام حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است، و این نجات دهندگی در حوادث بیشتر خودش را نشان می دهد.از رشد چشمگیر اعزام مبلغ نسبت به سال های گذشته تا لزوم انجام تبلیغ تهاجمی

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری، مراسم عزاداری محرم امسال را بسیار پرشور تر از سال های قبل دانست و حضور بیش از پیش مردم را تو دهنی سختی به گزافه گویی دشمنان عنوان کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه از استقبال کم نظیر طلاب برای اعزام به مناطق مختلف کشور و فعالیت تبلیغی، در پی سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد مسئله «تبلیغ» خبر داد و گفت: مبلغان امسال با توجه به سخنرانی رهبر معظم انقلاب و حساسیتشان نسبت به موضوع تبلیغ، استقبال خوبی برای فعالیت تبلیغی داشتند و تا آنجا که ما اطلاع داریم هر تعداد طلبه ای که امکان رفتن به تبلیغ را داشتند، از سوی متولیان تبلیغ اعزام شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به تقسیم کار میان مراکز متولی تبلیغ از اعزام ویژه طلاب از طریق معاونت تبلیغ حوزه به سبب در خواست های زیاد طلاب پرده برداشت و اظهار داشت: حدود 8 سال است که  میان مراکز متولی تبلیغ تقسیم کار شده و قرار بر این بود که معاونت تبلیغ حوزه فقط اعزام های بلند مدت داشته باشد و اعزام های کوتاه مدت بر عهده ی دیگران باشد اما به دلیل استقبال فراوان طلاب، امسال شورای عالی حوزه به ما اجازه اعزام داد و در بازه  اول اعزام پنج هزار نفر برای تبلیغ ثبت نام کردند.

وی در ادامه از پر شدن ظرفیت اعزام معاونت تبلیغ در کمتر 2 روز خبر داد و تصریح کرد: بعد از موافقت شورای عالی برای اعزام پنج هزار نفر و تکمیل ظرفیت، طلاب باز هم از شورای عالی برای ایجاد ظرفیت اعزام درخواست داشتند و اینبار نیز با موافقت مسئولان دو هزار نفر به مناطق مختلف اعزام شدند؛ لازم به ذکر است که ما زمانی اعزام را شروع کردیم که همه سازمان های اعزام کننده مبلغ پرونده های تبلیغشان را بسته بودند و دیگر اعزام نداشتند و با این وجود باز هم متقاضی برای تبلیغ وجود داشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه در ادامه از اعزام طلاب از طریق سازمان های دیگر خبر داد و اظهار داشت: آنطور که بنده اطلاع دارم حدود 3500 نفر به وسیله سازمان اوقاف، 9000 نفر از دفتر تبلیغات اسلامی، 2000 نفر با کمک سپاه اعزام شدند؛ البته این تعدادی که عرض شد، اضافه بر مبلغانی است که به صورت بلند مدت در شهر ها مشغول هستند، ما حدود 8000 نفر مبلغ طرح هجرت در سطح کشور داریم، 21000 نفر مبلغ طرح امین داریم که عمدتا در مساجد و هیئات فعالیت می کنند.از حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری تا استقبال چشم گیر طلاب برای فعالیت تبلیغی

وی از رشد چشمگیر اعزام مبلغ نسبت به سال های گذشته ابراز خرسندی کرد و گفت: حدود 8 سال پیش  مجموع مبلغان همه دستگاه های متولی 15000 نفر بود اما امروز این تعداد به 60 هزار نفر ارتقاء پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری بر لزوم تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون تولید محتوا تأکید کرد و بیان داشت: حوزه علمیه و خصوصا معاونت تبلیغ در زمنیه تولید محتوا کارهای زیادی انجام داده، مثلا حدود 25 عنوان کتاب روش تبلیغ تولید کردیم اما باید متناسب با آنچه رهبری امر فرمودند تولید محتوا داشته باشیم، یعنی باید بتوانیم محتوایی تولید کنیم که مناسب تبلیغ تهاجمی باشد.

وی در ادامه سخنان خود پیرامون تولید محتوا به بخشی از فعالیت های معاونت تبلیغ اشاره کرد و گفت: ماهنامه «مبلغان» و «سفیر امین» دو مجله ای است که برای ارائه محتوای تبلیغ عمومی و تبلیغ دانش آموزی منتشر می شوند؛ در کنار چاپ فیزیکی، این دو ماهنامه به صورت الکترونیکی هم در اختیار مبلغان قرار می گیرد؛ علاوه بر این کانال های «بیان ناب»، «مد ارس امین»، «پاسخگویی به شبهات دانش آموزی»، «کودک شاد» هم در فضای مجازی  توسط معاونت تبلیغ به ارائه محتوای تبلیغی می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری در آخر بر انجام تبلیغ تهاجمی تأکید و اذعان کرد: ما در زمینه تبلیغ تهاجمی عقب هستیم و باید خودمان را به جایگاهی که رهبری در نظر دارند برسانیم؛ ما در گذشته نمونه ای از تبلیغ تهاجمی را انجام داده ایم، مثلا کتابی در پاسخ به شبهات وهابیت تولید کردیم و به 12 سوال و شبهه ای که مطرح کرده بودند بر اساس کتاب های خودشان جواب دادیم و سپس متناسب با همان سوالاتی که پرسیدند و بر پایه ی کتب خودشان سوالی را از آنها پرسیدیم که تا به امروز هنوز کسی جوابی به آن سوال نداده و باید به همین روش با دیگر عقائد انحرافی برخورد کنیم و بر اساس مبانی خودشان از آنها سوال بپرسیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۶
سلام بنده روحانی بلندمدت هجرت هستم،زیرنظراقای ....،حقوقم دومیلیون 300هست،بهشون گفتیم حقوق ما کمه گفتن رهبری هم شهریه میده بسه دیگه ،ما مبلغا واقعا شرمنده زن و بچه مون هستیم ،دربین شغلهای مربوط به طلبگی تبلیغ کمترین مزایا روداره،به ولله اگه رهبری نبودن وشهریه نمیدادن دیگه باید میرفتیم گدایی،
0
0