۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۷۳۸۵۱۳
عضو انجمن تبلیغ حوزه در گفت‌وگو با رسا:

متأسفانه نهادهای متولی «تبلیغ» برنامه مسنجمی برای این امر ندارند

متأسفانه نهادهای متولی «تبلیغ» برنامه مسنجمی برای این امر ندارند
عضو انجمن تبلیغ حوزه مهم ترین عامل ارتقای سطح تبلیغ را برنامه ریزی و دور اندیشی دانست و بر لزوم ایجاد زیر ساخت های اساسی تبلیغ تأکید کرد.

حجت الاسلام سید جواد حسینی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نگرانی های رهبر معظم انقلاب در زمینه تبلیغ را نگرانی هایی برگفته از واقعیت دانست و در انتقاد از عملکرد نهادهای متولی تبلیغ گفت: متأسفانه نهادهای متولی تبلیغ نظیر دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات و حتی دیگر ارگان هایی که در این زمینه مسئولیت دارند، برنامه منسجم و جدی برای تبلیغ ندارند؛ برای مثال بنده برای حضور در مدارس و تبلیغ دانش آموزی با مشکل عدم هماهنگی مسئولان رو به رو بوده ام و متولی که سازمان تبلیغات باشد بستر حضور مبلغ را به خوبی ایجاد نکرد.

وی در قالب مثالی دیگر از مسئولان  متولی تبلیغ انتقاد کرد و گفت: بنده برای تبلیغ ایام فاطمیه به شهری رفته بودم، یک روز به قبل از شهادت حضرت زهرا(س) یک پرچم در سطح شهر نصب نکرده بودند، تبلیغ فقط منبر و سخنرانی نیست و فضا سازی هم بخشی از تبلیغ است.

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به تغییر شرایط زمانه و نیاز به استفاده از ابزارهای به‌روز بیان داشت: تبلیغ فقط منبر نیست و باید از ابزار های روز نظیر شبکه های اجتماعی استفاده مناسب را داشته باشیم؛ این نرم افزار های اجتماعی باعث حفظ ارتباط با مخاطبان و سهولت ارتباط گیری می شود.

حجت الاسلام حسینی مشهدی مهم ترین عامل ارتقای تبلیغ را برنامه ریزی و دور اندیشی دانست و گفت: گاهی پیش آمده که مسئول تبلیغ یکی از شهر ها، دهم ماه رمضان با من تماس گرفته و بیان داشت که به 15 مبلغ نیاز داریم؛ خوب این مسئول محترم قبل از ماه مبارک باید ظرفیت سنجی و برنامه ریزی انجام می داد تا با مشکل مواجه نشود.

عضو انجمن تبلیغ حوزه علمیه از تجربه خوب تبلیغی خود در مورد برنامه ریزی خوب یکی از مسئولان خبر داد و اظهار داشت: امام جمعه شهر ابرکوه آقای حسینی، دو یا سه ماه مانده به ایام تبلیغ منطقه خود را وارسی می کرد و تعداد مبلغ مورد نیاز را احصا می کرد و سپس با مبلغان تماس و قول حضور در منطقه را می گرفت؛ در زمان حضور مبلغان هم به منطقه شان سر می زد و اگر کمبودی وجود داشت برطرف می کرد.

وی یکی دیگر از مشکلات مبلغان را عدم وجود امکانات اولیه حضور در منطقه، نظیر محل اسکان مبلغ عنوان کرد و گفت: اگر مسئولان اولیات حضور مبلغ را فراهم کنند، مبلغان خالصانه حضور پیدا خواهند کرد؛ متأسفانه ما حسینیه های زیادی داریم که خالی از روحانی است و باید همه ظرفیت های مغفول مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام حسینی مشهدی در پایان از مبلغان خواست با مطالعه مناسب سطح علمی منابر را بالاتر ببرند و با خلوص نیت علاوه بر زمانی که برای منبر قرار می دهند برای تبلغی چهره به چهره و پاسخگویی به شبهات شخصی مردم هم وقت بگذارند، چراکه بسیاری از مشکلات با منبر حل نخواهد شد و نیاز به تبلغ چهره به چهره وجود دارد.

ارسال نظرات