۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۷۳۷۹۴۳
امام جمعه موقت کاشان:

در زمینه تبلیغ برای «ولایت» کم کاری کرده ایم

در زمینه تبلیغ برای «ولایت» کم کاری کرده ایم
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه هر امری بدون ولایت نامبارک است، گفت: در زمینه تبلیغ برای «ولایت» کم کاری کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در دیدار با خانواده شهیدان شیرازی و سی شهید والامقام این منطقه که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، در ارتباط با اهمیت ماه ذی الحجه، گفت: اگر گفته می‌شود ماه ذی الحجه ماه ولایت است برای این است که دهه اول ماه ذی الحجه دهه عبادت است و این ده روز عبادت همراه با ولایت است.

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر اینکه ۲۴ ذی الحجه باید اوج جشن‌های شیعه برای ولایت باشد، افزود: خدا در این روز می‌فرماید، امیرمومنان(ع) جان پیامبر اکرم(ص) است.

وی با اشاره به اینکه شیعه باید از فرصت ماه ذی الحجه بیشترین بهره برداری داشته باشد و به جای یک روز یک هفته از ۱۸ تا ۲۴ ذی الحجه جشن بگیرد، گفت: اگر گروه‌های مخالف تنها یکی از فضائل امیرمومنان(ع) را داشتند غوغا می‌کردند و گوش جهان را کر می‌کردند، اما شیعه با این همه فضائل امیرمومنان(ع) برای ولایت هیچ تبلیغی ندارد.

به گفته وی یک کشیش مسیحی ادعا کرده بود که اگر از بین اهل بیت(ع) تنها یک امام حسین(ع) را داشتند، دنیا را فتح می‌کردند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه جشن گرفتن خوب است، اما فردای قیامت باید پاسخگوی نعمت ولایت باشیم، گفت: شیعه اهل بیت(ع) ضمن شاکر بودن نعمت بزرگ ولایت باید به اهل بیت(ع) اعتقاد قلبی و از آن‌ها تبعیت کند.

وی ادامه داد: اگر در این سه مرحله موفق شدیم مسؤولیت خود را در مقابل نعمت ولایت انجام داده ایم، از این رو امیرمومنان(ع) می‌فرماید، هرکس اعتقاده به فضائل ما داشته باشد و خالصانه اهل بیت(ع) را دوست داشته باشد و از آن‌ها اطاعت کند در روز قیامت با ما خواهد بود.

به گفته وی ولایت امری بسیار با برکت بوده و هر امری بدون ولایت نامبارک است و بدون ولایت هر نعمتی نقمت می باشد و عمر، جوانی، خانواده، علم، مال، ثروت و دین بدون ولایت هیچ دستاوردی ندارد.

امام جمعه موقت کاشان افزود: شهدا به عشق ولایت و اهل بیت به جبهه‌ها رفتند و ملت نیز فرزندان خود را به عشق اهل بیت(ع) به جبهه‌ها اعزام کردند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: امام از فرزندان ولایت است و اسلام بدون ولایت، حرکت زا، عزت آفرین، قدرت آفرین، وحدت آفرین و استقلال آفرین نخواهد بود.

به گفته وی همه کشور‌های اسلامی مدعی اسلام هستند اما عزت آفرین، قدرت آفرین، وحدت آفرین، استقلال آفرین نیستند، با این وجود مدعی اسلام و قرآن هستند، اما ملت ایران از زمانی که پرچم اسلام ولایی را برافراشت به عزت و اقتدار رسید.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه انسان زمانی از ذلت خارج خواهد شد که به ریسمان ولایت چنگ زده و از ولایت تبعیت کند، اظهار داشت: ذلت و عقب افتادگی و حرکت قهقرائی امت اسلام زمانی آغاز شد که دست خود را از دست ولایت خارج کرد و زمانی به مسیر ولایت برخواهد گشت که از پیچ تاریخی به سوی ولایت برگردد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات