۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۷۳۷۶۳۰
امام جمعه موقت کاشان:

شایسته سالاری از دستاورد‌های غدیر است

شایسته سالاری از دستاورد‌های غدیر است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار شایسته سالاری را یکی از دستاورد‌های غدیر دانست و گفت: جامعیت دین اسلام و ترویج ارزش‌ها از دیگر پیامد‌های غدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر، گفت: زنده نگهداشتن غدیر زنده نگه داشتن اسلام و سبب توجه به ولایت فقیه است.

وی با اشاره به اینکه واقعه غدیر دو موضوع مهم را با خود داشت، افزود: موضوع نخست واقعه غدیر نصب جانشین برای پیامبر اکرم(ص) و موضوع دیگر آن توجه دادن مردم به مسأله امامت بود.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید رسالت پیامبر اکرم(ص) با بیان ولایت برای مردم کامل می‌شود و از آنجا که شیعه معتقد است شرط ورود به بهشت اعتقاد به ولایت علی بن ابی طالب(ع) است مردم باید در این موضوع تحقیق کنند.

به گفته وی واقعه غدیر وجود امام و حاکم برای جامعه را اثبات کرده و از این واقعه نفی سکولاریسم استنباط می‌شود که تمامی اهل بیت(ع) شهید و یا مسموم شدند، چرا که در امر سیاست وارد شدند.

حجت الاسلام اسلامی تبار شایسته سالاری را یکی از پیام‌های غدیر دانست و اظهار داشت: جامعیت دین اسلام و ترویج ارزش‌ها از دیگر پیامد‌های غدیر است، از این رو زمانی که انسان به ارزش‌ها اهمیت ندهد فساد در آن جامعه رواج پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ادعای عدم انتخاب جانشین از سوی پیامبر کذب است، گفت: هیچ پیامبری مانند پیامبر اکرم(ع) در راستای تبلیغ دین مبین اسلام اذیت نشد و اگر آن حضرت جانشینی برای خود انتخاب نکند با عقل سلیم همخوانی ندارد.

امام جمعه موقت کاشان ابراز امیدواری کرد خداوند معرفت درک ولایت و غدیرشناسی را به همه ما هدیه کند تا بتوانیم در مسیر ولایت قرار داشته باشیم. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات