۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۷۳۷۰۰۵
مدیر حوزه علمیه خراسان مطرح کرد؛

لزوم توجه به نیاز طلاب و ارائه موضوعات روزآمد به آنها

لزوم توجه به نیاز طلاب و ارائه موضوعات روزآمد به آنها
حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط بر لزوم بهره‌گیری از نظرات طلاب و اساتید شرکت کننده در مدرسه تابستانه «دارالعلم» نسبت به نیازمندی‌ های علمی آنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در استان خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط صبح در دیدار اعضای کارگروه مشترک مدرسه تابستانه «دارالعلم» که در دفتر مدیریت حوزه علمیه خراسان انجام شد، ضمن تقدیر از حمایت‌ و اهتمام تولیت آستان قدس رضوی در راستای اجرای مشارکتی طرح مدرسه تابستانه «دارالعلم» با حوزه علمیه خراسان همزمان با ایام تابستان در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: راه‌اندازی این برنامه علمی در قالب 3 مدرسه علمی فقه و اصول، فلسفه و کلام و ادبیات عرب بسیار ارزشمند است اما باید سعی شود در این طرح مباحث و محتوای به روز، جدید و جذاب برای طلاب شرکت کننده ارائه و تدریس شود تا علاوه بر ایجاد انگیزه در طلاب از تکرار مکررات پرهیز صورت گیرد. مدیر حوزه علمیه خراسان در این رابطه تاکید کرد: انتخاب موضوعات جذاب برای تدریس و مباحثه، بدون شک بر نشاط علمی این دوره تابستانه تاثیرگذار است بنابراین به صورت جدی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با ابراز خرسندی از اقدام مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت حوزه علمیه خراسان در اجرای طرح مدرسه تابستانه «دارالعلم» در دانشگاه رضوی و مدرسه میرزا جعفر حرم مطهر رضوی افزود: ظرفیت‌های علمی و معنوی بسیار بی‌نظیری در حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی وجود دارد اما همچنان نهفته است.

مدیر حوزه علمیه خراسان بیان کرد: بنده معتقدم با توجه به حضور طلاب نخبه و اساتید منتخب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این اعتکاف علمی، فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های علمی حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی به طلاب و اساتید فراهم شده است که باید از آن نهایت بهره‌ را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط بر لزوم نظرسنجی از طلاب و فضلا با رویکرد مشورتی جهت انتخاب موضوعات جذاب و جدید برای تدریس در کلاس‌ها و کرسی‌های علمی و ترویجی و مناظرات مدرسه تابستانه «دارالعلم» تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن بذرگری هاشمی مشاور تولیت در امور روحانیت و عضو کارگروه مدرسه تابستانه در ابتدای این دیدار به ارائه گزارش عملکرد این کارگروه در دیدار با علمای برجسته همچون حضرات آیات جعفر سبحانی، سید جعفر سیدان، مصطفی اشرفی شاهرودی و رجبعلی رضا زاده پرداخت و به پیشرفت‌های امور اجرایی و 4 محور این اعتکاف علمی از جمله آموزشی و علمی، اجرایی و پشتیبانی، رسانه‌ای و فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد.

وی اجرای مشارکتی طرح مدرسه تابستانه «دارالعلم» را یک الگوی موفق از همکاری آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان خواند و افزود: این طرح انشاءالله نقطه قوتی برای تقویت و افزایش همکاری‌‌های آینده فی مابین این دو نهاد خواهد بود.

ارسال نظرات