۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۷۳۶۳۲۷

سومین نشست نخبگانی «بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» برگزار شد

سومین نشست نخبگانی «بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» برگزار شد
خراسان رضوی - رئیس کارگروه زن و خانواده مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی، حجاب و عفاف را مرزی هویتی دانست که بدون آن فرهنگ اسلامی جامعه متزلزل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، سومین نشست نخبگانی با عنوان «بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب»، از سوی اداره پژوهش دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان با همکاری مجمع هم‌افزايي بانوان انقلاب اسلامي «مه با» و امور بانوان آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این نشست نخبگانی که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران و پژوهشگران حوزه علمیه خراسان در محل تالار نوآوری، واقع در اردوگاه خاتون برگزار شد، حجت‌الاسلام علی غلامی درگاه، رئیس کارگروه زن و خانواده مرکز تحقیقات مجلس، به تببین لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب پرداخت.

وی هدف از ارائه این لایحه را پاسخی به دغدغه ها در این زمینه دانست و گفت: سران قوا، مسئولان امر و تمامی دغدغه مندان با توجه به دانش و تخصص خود سعی در ارائه بهترین راهکار برای فرهنگ سازی عفاف و حجاب در جامعه دارند.

حجت الاسلام غلامی درگاه با بیان اینکه متأسفانه نقش آفرینی متولیان امر در خصوص این مسئله کافی نبوده و در ماه های اخیر بستر بی اعتمادی در جامعه ایجاد شده، ابراز داشت: تلاش ها باید بر مبنای دانش و راه‌های کارآمد شکل گیرد تا در بطن جامعه نهادینه شود.

رئیس مؤسسه معصومیه گفت: با توجه به اندیشه های امام خمینی(ره) مرز تاریخی جمهوری اسلامی با نظام شاهنشاهی، مسئله عفاف و حجاب تعيين گردیده و انقلاب ما با مسئله عفاف و حجاب تبلور یافته است؛ بنابراین حجاب مرز هویتی ما بوده و بدون آن فرهنگ ما متزلزل شده و به آرمان تمدن هویتی دست نخواهیم يافت.

وی با اشاره به اینکه امروزه زن مسلمان از دیدگاه بیگانگان با حجابش معرفی می گردد، گفت: بسیاری از دختران و زنان بی حجاب امروز اهل مناجات و دعای شب های قدر هستند ولی قربانی افکار پوچ و بی تمدنی و بی هویتی جوامع غرب شده اند، جوامعی که خانواده گرایی ایرانیان را جزو جذابیت های بی بدیل گردشگری یافته اند.

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، باید از قشر خاکستری نسبت به حجاب کم شود که با کار رسانه ای جهت فرهنگ سازی و با تولید محتوا صورت می گیرد.

وی بهترین راهکار برای حل معضل بد حجابی را رسیدگی به نظام آموزشی در مقاطع مختلف اعم از آموزش و پرورش و آموزش عالی دانست که تمامی سرمایه های انسانی جامعه در این بستر ها تربیت می شوند.

همچنین حجت‌الاسلام غلامی، در پایان این نشست به سؤالات حاضران در جلسه پاسخ داد.

لازم به ذکر است، نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی (سه‌شنبه ۲۳ خردادماه) با بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف به صورت یک فوریت با ۱۸۵ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. 

منبع: فارس
ارسال نظرات