۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۳۶۱۶۰
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت رعایت پیوست‌های فرهنگی در احداث مسکن

ضرورت رعایت پیوست‌های فرهنگی در احداث مسکن
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر رعایت پیوست‌های فرهنگی در احداث مسکن تأکید کرد و گفت: باید ساخت مسکن، جاده و ریل در استان ضابطه‌مند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان، گفت: برای استانی مثل مازندران با چالش‌های موجود و ویژگی‌ها باید سیاستی کلی و کشوری در نظر گرفته شود.

وی با بیان این که باید ساخت مسکن، جاده و ریل در این استان ضابطه‌مند باشد، افزود: باید تصمیم گیری ها  بر اساس یک طرح و نقشه راه برای سی سال آینده استان باشد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که پیش از احداث مسکن باید تعداد متقاضی واجد شرایط در استان مشخص شود، تصریح کرد: باید ضوابط به گونه ای باشد که تا واجدین شرایط و افراد متأهل در ابتدا صاحب خانه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به مسأله مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: برخی‌ها خوش‌نشین های کوتاه مدت هستند، افزود: اما برخی ها افراد بومی روستایی هستند که می خواهند برای زندگی در روستا مسکن بسازند به همین دلیل احداث مسکن برای روستائیان مقیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با مهم ارزیابی کردن پیوست های فرهنگی در احداث مسکن، تصریح کرد: در برخی مناطق ساخت مسجد مورد توجه قرار نگرفت و مسائل مهم فرهنگی نیز انجام نشد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن مشوق های لازم در خصوص فرزند آوری، تصریح کرد: این گونه اقدامات موجب افزایش جمعیت در کشور خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه جاده های مناسبی نداریم، افزود: همه جاده‌های استان باید روکش آسفالت شود، از این رو ترمیم جاده‌ها ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شرایط اقلیمی مازندران، تاکید کرد: هشدارهایی همچون احیای آب‌بندان‌ها، کنترل و مهار نزولات آسمانی و غیره را باید جدی بگیریم، مسؤولان نباید بگذارند تنش ایجاد شود، نباید به بهانه توسعه، محیط زیست را نادیده بگیریم و باید نگاه ها واحد باشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات