۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۳۳۷۶۷
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم رفع مشکلات و موانع ازدواج

لزوم رفع مشکلات و موانع ازدواج
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم رفع مشکلات و موانع ازدواج اشاره کرد و گفت: ریشه بسیاری از ناملایمات در مسائل فرعی، مشکل دراعتقادات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروزدر جمع رؤسا، معاونین فرهنگی و مسؤولان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های منطقه کاشان، به امید آفرینی و رفع مشکلات تآکید کرد و گفت: باید باورکنیم رفع مشکلات امکان پذیر است.

وی به لزوم امیدآفرینی در اشتغال، ازدواج و رفع مشکلات و موانع سد راه ازدواج اشاره کرد و گفت: ریشه بسیاری از ناملایمات در مسائل فرعی، مشکل در اعتقادات است.

نماینده ولی فقیه در کاشان تبیین صحیح در اصول برای استاد و دانشجو را راه گشا دانست و از طرح ولایت آیت الله مصباح، طرح بینش مطهر و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب بعنوان مصداق بارز تبیین اصول نام برد و یادآور شد: طرح ولایت سطوح مختلف برای دانشجو و استاد دارد.

به گفته وی اساتید ما اگر به لحاظ اصول محکم باشند سبب خواهد شد تا دستاورد‌های چهل ساله انقلاب را با بیانیه گام دوم و با پشتوانه‌ای برای گام بعدی تبیین و بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه معلمان در قیامت به تنهایی یک امت محسوب می‌شوند، افزود: شهید مطهری دو ویژگی معلمی و شهید بودن را با هم داشت وهم معارف قرآن و حدیث را منتشر کرد و هم خون خود را در راه خدا داد.

نماینده ولی فقیه در ادامه به لزوم توجه به توصیه‌های هفتگانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم تأکید کرد و اظهار داشت: گذشته پر افتخار ما و رسیدن و ترسیم چشم اندازآینده‌ای که می‌خواهیم به آن برسیم نیازمند پیش نیازی است که این پیش نیازامید آفرینی است و این امید نیز امید واهی نیست بلکه امید معقول است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی هدف از برگزاری این نشست را بررسی وضعیت دانشگاه‌ها از دو بعد علمی و معنوی دانست و افزود: وضعیت علمی دانشجویان باید ارزیابی شود و دید آیا با امید در کلاس حاضر می‌شوند و با امید درس می‌خوانند و اساتید دانشگاه انگیزه و امید برای تدریس دارند، اگر جواب مثبت است باید چکار کرد بیشتر شود و اگر منفی است باید راه چاره ای برای آن اندیشید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات