۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۷۳۲۴۲۴
در حاشیه نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد؛

آیین رونمایی از ۸۰ اثر جدید مکتوب و دیجیتال پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن

آیین رونمایی از ۸۰ اثر جدید مکتوب و دیجیتال پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
آیین رونمایی از ۸۰ اثر جدید مکتوب و دیجیتال پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از ۸۰ اثر جدید مکتوب و دیجیتال پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دکتر هراتی قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و حجت الاسلام عیسی زاده رئیس میز قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی در حاشیه نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.

آیین رونمایی از ۸۰ اثر جدید مکتوب و دیجیتال پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن

توجه دفتر تبلیغات به علوم انسانی قرآن بنیان/تلاش در راستای نظام سازی قرآنی

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی طی سخنانی در این مراسم گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری بر ایجاد زیرساخت های علوم انسانی قرآن بنیان تاکید داشتند، این ایده بشدت در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات مورد توجه قرار گرفت و در 16 رشته علوم انسانی و برخی از موضوعات مبتلابه و مهم که جنبه رشتگی ندارند ولی موضوعات مهمی هستند، فعالیت هایی صورت گرفته که بخشی از آن منتشر شده و بخشی هم در دست انتشار است.

وی با اشاره به همکاری های صورت گرفته با مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش علوم قرآنی و علوم انسانی در وزارت علوم افزود: امیدواریم فهرستی از این بخش از کارهای پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که به حوزه علوم انسانی قرآن بنیان می پردازد توسط این مرکز به دانشگاه ها ارسال گردد تا مورد استفاده آن ها قرار گیرد.

آیین رونمایی از ۸۰ اثر جدید مکتوب و دیجیتال پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن

کتب قرآنی مدارس باید داستان گونه شود

دکتر محمد جواد هراتی قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی نیز با قدردانی از فعالیت های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات یکی از پژوهشگاه های پیشرو در امر علوم قرآنی و البته در بسیاری از عرصه ها است.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم کتابی برای قرآن مدرسه تهیه کنیم که داستان گونه باشد خاطرنشان کرد: دانش آموزان در اینصورت خودشان به دنبال مفاهیم قرآن خواهند رفت و این از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد.

آیین رونمایی از ۸۰ اثر جدید مکتوب و دیجیتال پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن

پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رقم زننده بزرگ‌ترین فعالیت های قرآن پژوهی کشور

همچنین حجت الاسلام یوسفی مقدم، ربیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم در این نشست گفت: پژوهشکده ما درحال حاضر درحال رقم زدن بزرگ‌ترین فعالیت های قرآن پژوهی در سطح کشور است و می توان آن را تنها مجموعه ای در نظر گرفت که به شکل خاص بر روی قرآن تمرکز دارد.

وی افزود: ثمره این پژوهش‌ها خروجی‌های ارزنده ای در قرآن پژوهی است که میتوان در بین آنها به دایرة المعارف قرآن کریم در ۳٠جلد اشاره کرد که بزرگ ترین دایرة المعارف در این زمینه در جهان اسلام است. همچنین دایرة المعارف قرآن و استشراق دیگر اثری است که در دست انتشار قرار گرفته است.

آیین رونمایی از ۸۰ اثر جدید مکتوب و دیجیتال پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن

کتب قرآنی پرفروش ترین آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هستند

در ادامه حجت الاسلام عیسی زاده رئیس میز قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی کریم با اشاره به همکاری های میز قرآن با سایر مراکز قرآنی کشور تصریح کرد: تمام مراکز در این دیدارها ابراز نیازمندی شدید به تولیدات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم داشتند.

وی افزود: باید زمینه معرفی دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی به سایر مراکز و مجموعه های علمی فراهم شود و مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش علوم قرآنی و علوم انسانی وزارت علوم می تواند در این زمینه نقشی مهمی را داشته باشد.

ارسال نظرات