۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۷۵۶۵۹۰
رییس دانشگاه قم:

اساتید منشأ انتقال فرهنگ به نسل‌های بعد هستند

اساتید منشأ انتقال فرهنگ به نسل‌های بعد هستند
رئیس دانشگاه قم گفت: آموزش نباید از فرهنگ جدا شود و یکی از مهم‌ترین بخش‌ها که مربی‌گری حرفه‌ای را نشان می‌دهد، رعایت نظم و انضباط در تدریس و حضور در کلاس‌های درس است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شریفی رئیس دانشگاه قم، در همایش تکریم مقام استاد که با حضور دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد، ضمن تشکر از دکتر زلفی‌گل عنوان کرد: جناب آقای دکتر زلفی‌گل همواره نیرودهنده و قوت قلبی برای ما بودند و ما به وجود چنین مدیر و وزیری در جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم.

 

وی با بیان چند نکته خطاب به اساتید افزود: آموزش نباید از فرهنگ جدا شود و یکی از مهم‌ترین بخش‌ها که مربی‌گری حرفه‌ای استاد را نشان می‌دهد، رعایت نظم و انضباط در تدریس و حضور در کلاس‌های درس است که شرعا و قانونا دین به گردن اساتید بوده و همه ملزم به رعایت آن هستند. چرا که منشا انتقال فرهنگ به نسل‌های بعدی اساتید و معلمان هستند.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: دکتر زلفی‌گل همواره عنایت ویژه‌ای به دانشگاه قم داشتند که البته دانشگاه این عنایت را هم می‌طلبد. چرا که در شهر علم است و باید جزء بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های کشور باشد؛ ما باید این رتبه را به زیر ۱۵ در بین دانشگاه‌های سراسر کشور برسانیم و این هم نیازمند فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و حمایت‌های مالی و معنوی همه‌جانبه‌است که البته با توجه به حمایت‌های دکتر زلفی‌گل، تاکنون دو دانشکده جدید در دانشگاه تاسیس شده و یک دانشکده جدید هم در دست احداث است، تحت عنوان دانشکده صنایع غذایی و علوم دامی.

وی توضیح داد: تاسیس این دانشکده بسیار مهم و از نیازهای ضروری استان است که با فرماندار جعفریه نیز در این خصوص جلسات انجام شده و به تفاهماتی رسیدیم و مراحل نهایی کار در حال طی شدن است و یکی از کارهای ماندگار در استان قم خواهد بود و به واسطه آن شاهد موفقیت‌های روزافزون در دانشگاه و استان قم باشیم.

حجت الاسلام شریفی در خصوص گرنت اهدایی وزارت علوم به اساتید توضیح داده و مطرح کرد: سال گذشته تنها حدود ۴۰ درصد از اساتید، از گرنت اهدایی وزارت علوم استفاده کردند که امیدواریم امسال این‌گونه نباشد. امسال این گرنت به ۳۰ نفر از اساتید برتر در دانشگاه اختصاص یافته و صد میلیون تومان به ازای هر نفر توسط وزارت واریز شده است.

وی بیان کرد: در استان قم ۷۱ درصد دانشجویان، مشغول به تحصیل در رشته‌های علوم انسانی و ۲۹ درصد در سایر علوم هستند و به‌همین نسبت هیئت علمی‌ها هم این‌گونه هستند. با وجود این، مع‌الاسف، در حوزه استنادات علوم انسانی دانشگاه قم بسیار عملکرد ضعیفی دارد و این اصلاً جالب نیست؛ که البته ان‌شاءالله تدابیری به‌کارگیری و اندیشیده شده که به کمک اساتید این رتبه ارتقا پیدا کند.

رئیس دانشگاه قم اضافه کرد: در زمینه امکانات ورزشی و رفاهی دانشگاه قم به طور کلی اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت. در ۱۰ سال اخیر، ۱۰ هکتار به فضای سبز دانشگاه افزوده شد که پنج هکتار آن مربوط به یک‌سال و نیم اخیر است. ۱۰ واحد خوابگاه متأهلی در در دانشگاه وجود داشت که در سال گذشته چهار واحد به آن اضافه شد اما درحال‌حاضر صد و پنجاه واحد در حال ساخت است که ان‌شاءالله سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و این از خدمات شایسته و تلاش‌های شبانه‌روزی وزارت علوم و دکتر زلفی‌گل است.

ثبت‌نام مسکن اساتید و کارمندان آغاز شده است

حجت الاسلام شریفی توضیح داد: بحث مسکن اساتید و کارمندان که نکته بسیار مهمی است با تلاش‌های فراوان و پیگیری‌های مداوم مسئولین دانشگاه و هم چنین تلاش‌ها و زحمات فراوان خانم دکتر بردبار، ریاست دانشگاه حضرت معصومه و همچنین حمایت استانداری قم به نتایج مثبتی رسید که ثبت‌نام آن از دیروز آغاز شده و تا پایان وقت اداری امروز ادامه دارد که ان‌شاءالله همکاری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد و به‌زودی شاهد احداث مسکن اساتید و کارمندان دانشگاه‌های استان قم باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: قم به‌طورکلی باید ارتقا پیدا کند و دانشگاه قم باید سرآمد دانشگاه‌های استان و کشور باشد لذا تلاش می‌کنیم تا ان‌شاءالله در چند سال آینده بتوانیم جزء ۱۵ دانشگاه برتر کشور باشیم و دانشگاه شهر اهل‌بیت و شهر علم را ارتقا دهیم.

ارسال نظرات