۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۲۷۱۰۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

چادر نشان ملی ملت ایران است

چادر نشان ملی ملت ایران است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی ریشه بی حجابی را حکومت رضاخانی دانست و با بیان اینکه زنان در ایران در زمان هخامنشی نیز حجاب داشتند گفت: چادر نشان ملی ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، گفت: موفقیت نظامی و سیاسی ایران در عملیات کربلای پنج بروز و ظهور کرد.

وی عملیات کربلای پنج را سبب غرور و افتخار ملت ایران دانست و افزود: رزمندگان اسلام در این عملیات از موانع سخت و غیر قابل نفوذ دشمن عبور کردند و در این عملیات موفقیت نظامی و سیاسی ایران بروز و ظهور کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: در عملیات کربلای چهار نیز، چون منافقان وطن فروش و خبیث، دشمن را از زمان و مکان انجام عملیات آگاه کردند ررزمندگان اسلام را به شهادت رساند.

به گفته وی بعد از این عملیات با فرمان امام خمینی (ره) و امداد‌های غیبی رزمندگان اسلام در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه در مقابل ۱۷۰ تیپ صدام ایستادند و مقاومت کردند و ۵۰ هزار نفر نیرو‌های صدام به هلاکت رسیدند و ۱۰ درصد ابزار جنگی صدام را منهدم و نابود کنند و تا دروازه بصره پیش روی کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به سالگرد شهادت امیرکبیر اشاره کرد و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از مدیران می‌خواهد تا مدیریت را از امیرکبیر بیاموزند که چگونه در عمر کوتاه ۳۶ ماهه صدر اعظمی خود کار‌های بزرگی انجام داد،گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی چهار سال نمایندگی خود می‌توانند کار‌های بزرگی انجام دهند.

به گفته وی یکی از مهم‌ترین کار‌های امیرکبیر در مقابل بیگانگان و انگلستان برخورد شدید با پیشنهاد رشوه وزیر مختار انگلستان بود که در ادامه پول همان رشوه را هزینه شهادت امیرکبیر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: پیشهاد رشوه ۴۰ هزار میلیارد دلاری را کشور‌های دست نشانده منطقه به بشار اسد دادند تا از سوریه خارج شود، اما چون رئیس جمهور سوریه نپذیرفت آن را هزینه مخالفان بشار اسد کردند.

وی در ادامه به ۱۷ دی سالروز کشف حجاب رضا خانی اشاره کرد و گفت: رضا خان بعد از بازگشت از ترکیه رمز و راز پیشرفت ترکیه را بی حجابی اعلام کرد و برای پیشرفت ایران داشتن حجاب را ممنوع و زنان محجبه ایرانی را خانه نشین کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ریشه بی حجابی را در ایران را حکومت رضاخانی دانست و با بیان اینکه زنان در ایران قبل از اسلام و زمان هخامنشی نیز حجاب داشتند، تأکید کرد: چادر نشان ملی ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به برخی از فراز‌های مهم رهبر معظم انقلاب با بانوان فرهیخته اشاره کرد و بر لزوم تبیین فرمایشات معظم تأکید کرد و گفت: شعار زن، زندگی و آزادی در کشور ما محلی از اعراب ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: کسانی که شعار زن، زندگی و آزادی را سر می‌دهند و از آن حمایت می‌کنند نمی‌توانند جایگاه رفیع زن در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را ببینند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات