۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۲۱۳۷۵
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

هدف دشمن نابودی وحدت ملی و فروپاشی نظم اجتماعی است

هدف دشمن نابودی وحدت ملی و فروپاشی نظم اجتماعی است
امام جمعه موقت تهران گفت: حوادث اخیر راه را برای کسب تجربه‌ای تعیین کننده و ارتقای جایگاه ملت و جوانان ایران به ملتی تصرف ناشدنی هموار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته پایتخت ایران اسلامی با اشاره به میلاد پیامبر اعظم(ص) و بیان اینکه هفته وحدت، هفته تحکیم وحدت‌ها، اصول و ارکان اقتدار امت اسلامی است، گفت: پیامبر مکرم اسلام شخصیتی است که در پرتو انوار توحید و دستیابی به عالی‌ترین مقامات انسانی حلقه ارتباط ملک و ملکوت است، حضرت محمد(ص) راه را برای ارتقای حیات اجتماعی هموار نموده است.

وی با ابراز اینکه در مدرسه قرآن کریم، رسول اعظم الشأن اسلام بر اصول و مبانی و ارزش های انسان ساز تربیت شده است، افزود: خدای عظیم پیامبر را با خُلق عظیم یاد می کند که این خُلق نفسی است برای انسان که او را بدون ذکر و تامل به سوی کارهایی بر می اگیزد که علم اخلاق آن را رمز تعالی انسان دانسته است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت علم و اخلاق در سیره پیامبران عنوان کرد: راه سعادت انسان، شکل گیری نظام‌های سیاسی مقتدر و کارآمد است که جز در پرتو آراستگی به اخلاق و دانش به وجود نمی‌آید. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند، سنگ بنای قدرت سیاسی حضرت داوود و سلیمان، علم بود. لذا علم، قدرت خلق می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد اخلاق را تعهد به علم و آراستگی به فضائل و راه رسیدن به قدرت برشمرد و خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم (ص) در این صفات و خصوصیات ارزشمند، در قله کمال قرار دارند و خداوند عظیم او را با خلق عظیم یاد می‌کند و انسان آراسته به اخلاق فاضله به سهولت به سوی ارزش‌ها گرایش دارد.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های دوم با اشاره به روز ملی استاندارد تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد مرجع رسمی و حاکمیی در کشور می باشد که عهده دار سیاست گذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد کشور با هدف به روز رسانی استاندارها، بالا بردن کیفیت، افزایش کارایی و بهبود روش های تولید و کیفیت و ارائه خدمت شایسته به ملت است.

وی افزود: یکی از اساسی ترین مشکلات کشور مصرف بی قاعده انرژی است که سازمان استاندارد در قبال آن مسئول می باشد و رئیس جمهور محترم باید برای انجام این وظیفه مطالبه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اشاره ای به سفر معاون اول رئیس جمهور و شرکت در مجمع اقتصادی کشورهای حاشیه دریای شمال داشت و اذعان کرد: ایران در دریای کاسپین یا خزر از موقعیت ویژه ای برخوردار است و تقریباً حدود 900 کیلومتر ساحل شمال-جنوبی دریای راهبردی شمال و کریدر اتصال چهار کشور مهم حاشیه دریای خزر به خلیج فارس و مهمترین و نزدیکترین گذرگاه برای این کشورها جهت دست یابی به آب های آزاد و آسیای شرقی، اختصاص به کشور جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با تصریح بر ایجاد زمینه سرمایه گذاری مشترک در حوزه کشتیرانی و خطوط راه آهن و هماهنگی تعرفه های ریلی و دریایی، اظهار کرد: این دریا با حدود ۵۰ میلیارد بشکه نفت و ۹ تریلیون متر مکعب گاز و ۳۰۰ میلیون جمعیت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و می توان با سیاست راهبرد توسعه منطقه ای در نگاه رییس جمهور راه را برای خلق یک قدرت اقتصادی و سیاسی و امنیتی بزرگ در این دریا هموار کند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمنان اسلام بدانند راه را برای افزایش اعتبار سیاسی ایران هموار کرده اند، خاطرنشان کرد: حوادث روزهای اخیر راه را برای کسب تجربه‌ای تعیین کننده و ارتقای جایگاه ملت ایران و جوانان ایران به ملتی تصرف ناشدنی هموار خواهد کرد.

وی با اشاره به موقعیت خلیج فارس در جهان عنوان کرد: ایران خلیج فارس را از سیطره استعمار خارج کرد امروز ایران و کشورهای مسلمان و دوست حاشیه خلیج فارس تامین کنننده امنیت این منطقه حساس و راهبردی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه بدون همبستگی حیات اجتماعی در معرض تهدید است، ابراز داشت: همبستگی مهمترین عامل تعیین کننده و خلاق در جامعه و عنصر اصلی تداوم حیات اجتماعی و نظم اخلاقی است، بدون همبستگی حیات اجتماعی در معرض تهدید است.

وی افزود: ایران مستقل، مقتدر و نظام سیاسی حافظ منافع ملی همچنین وحدت ملی را غرب و اردوگاه استکبار بر نمی تابد.

امام جمعه موقت تهران زبان و مراسمات ملی را رمز همبستگی ملت ها برشمرد و گفت: نوروز رمز همبستگی همه فارسی زبانان است رمز همبستگی ملت هاست، اینکه رهبر معظم انقلاب بر زبان فارسی تاکید می کند زبان رمز همبستگی ملت هاست.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: اتاقهای نظریه پرداز سرویس های اطلاعاتی پنتاگون این ارکان و عناصر اصلی وحدت ملی را هدف قرار دادند مردم بدانند مسئله، مسئله حجاب نیست مسئله همبستگی و وحدت ملی ماست، مساله فروپاشی نظم اجتماعی است.

وی با اشاره به یکی از مسئولیت های مهم و کلیدی دستگاه انتظامی کشور تصریح کرد: پاسداری از اصول و عناصر همبستگی اجتماعی رسالت پلیس است و دشمنان نظام می خواهند پلیس مقتدر برای حراست از این اصول در حوزه وظایف قانونی خویش در کشور ما حضور نداشته باشد.

ارسال نظرات