۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۱۷۴۳۴
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عنوان کرد؛

نقش مهم دیوان محاسبات در نظارت و اصلاح ساختار بودجه

نقش مهم دیوان محاسبات در نظارت و اصلاح ساختار بودجه
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ۳۱ تیر سال جاری گزارش تفریغ بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد گفت: وظیفه اصلی دیوان محاسبات دیدبانی نسبت به مسائل مالی کشور است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه، تقوا را گوهر گرانبهایی برشمرد که امیرالمومنین (ع) شخصیتی همانند مالک را به مراقبت از آن سفارش کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دین حقیقت مدرسه عاشورا است، گفت: واقعه عظیم عاشورا در عصری که چهره واقعی دین پنهان شده بود و جریان باطل به جای جریان حق نشسته بود، یک حرکت عظیمی را خلق کرد که اولاً دین خدا را با زبیاترین بیان و عمل در نظر جامعه بشری قرار داد و ثانیاً در راه پاسداری از این گوهر گرانبها با قلبی لبریز از ایمان، یقین و حماسه تمام هستی خود را تقدیم داشت و چهره باطل را نمایان کرد.

وی با اشاره به دلایل ماندگاری قیام امام حسین (ع) و وصیت حضرت در راه مکه به عراق ابراز کرد: انقلاب اسلامی با درس گرفتن از قیام امام حسین (ع) به دلیل الهام گرفتن از اصول عاشورا و اسلام ماندگار مانده است و در واقع هر حرکت اصلاحی آنگاه به نتیجه می رسد که بر ارکان گسترش معروف و مبارزه و رویارویی با منکر استوار خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: باید معروف و منکر را شناخت و برای ترویج معروف و محو منکر حرکت و تلاش کرد، باید منکر را شناخت، از آن فاصله گرفت و برای محو منکر در جامعه براساس روش های عقلانی، علمی، دینی و قرآنی حرکت کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به صحبت‌های وزیر دفاع در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: امیدوارم در پرتو تلاش نیروهای خدمت گزار، باانگیزه، عالم و متعهد وزارت دفاع و نیروهای مسلح مسیر تحسین برانگیز و پیشرفت کشور در این حوزه تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۳۱ تیر سال جاری گزارش تفریغ بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که لازم می دانم از رئیس دیوان محاسبات، معاونان وی و دیگر همکاران آنان جهت تهیه زودهنگام این گزارش تقدیر و تشکر کنم، اظهار داشت: وظیفه اصلی دیوان محاسبات دیدبانی نسبت به مسائل مالی کشور است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اعمال دقیق این نظارت و گزارش به هنگام نقش موثری در اصلاح ساختار بودجه و افزایش انضباط مالی و تدوین بودجه کارآمدتر و اثربخش تر خواهد داشت که شش ماه زودتر از تاریخ تعیین شده گزارش تفریغ بودجه همراه با پیوست‌هایی که آن پیوست‌ها بسیار بااهمیت است، تقدیم مجلس شد. از نمایندگان مجلس و دولت می‌خواهم گزارش‌های پیوست تفریغ بودجه را کاملاً مورد توجه قرار دهند.

وی با تشریح این نکته که گزارش تحلیلی بر موضوعات خاص در ۱۹ سرفصل بودجه و گزارش تحلیلی آسیب‌های ساختار نظام بودجه ریزی کشور ارائه شده است که باید مورد توجه قرار گیرد، اذعان کرد: یکی از این گزارش‌ها در مورد میزان اوراق مالی صادر شده در سال ۱۴۰۰ است و اینکه چه مقدار استقراض از طریق صدور اوراق مالی صورت گرفته است.

امام جمعه موقت تهران افزود: تحلیل این حوزه از مسائل کلیدی بودجه و توجه به رفع کاستی‌ها قطعاً به ارتقا نظام بودجه ریزی کشور کمک می‌کند. هر چند ما در این حوزه خصوصاً در بودجه ۱۴۰۱ مسائل و مشکلات جدی داشتیم آن مقدار که لازم و امکان پذیر باشد،  در آینده و در این جایگاه به عرض ملت عزیز می رسانیم  و در مجامع علمی و کارشناسی در دولت و مجلس پیگیر رفع این مشکلات و کاستی‌ها خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور تصریح کرد: این عزیزان در طول یک دهه اسارت برگ زرینی را در تاریخ دفاع مقدس خلق کردند و به معنای واقعی کلمه عاشورا را به نماد و الگویی برای دست یابی به عزت، قدرت و استقامت تبدیل کردند.

امام جمعه موقت تهران با توضیح این نکته که صیاد و سردار سلیمانی ها از عاشورا درس گرفته اند، بیان کرد: ما در سفره عاشورا نشسته ایم و اگر اباعبدالله الحسین مقابل استبداد بزرگ بنی امیه نمی ایستاد مگر امام می توانست در مقابل استکبار جهانی و حکومت دیکتاتوری شاه بایستد، استقامت را از مکتب امام حسین (ع) آموخته ایم.

ارسال نظرات