۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۷۱۷۹۹۰

نمایش انبوه پهپادهای ارتش

نمایش انبوه پهپادهای ارتش
ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدرت شبکه‌محور، تاکتیک‌پذیر، مدرن و ویرانگر پهپادهای بومی خود می‌تواند هر جنبنده متخاصمی را در هر جای کره خاکی در پهنه‌های آبی شناسایی، رهگیری و منهدم کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، تغییر سبک‌های جنگی از سنتی به مدرن و اهمیت کشاندن جنگ به بیرون از مرزهای کشور، دلیل ورود نیروهای مسلح جهان از جمله قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران به دنیای جدید جنگ و دفاع راهبردی شد.

صدالبته اهمیت ژئوپلیتیک منطقه غرب آسیا ، تنوع تهدیدات  بین المللی، اهمیت قدرت پدافندی و بازدارندگی و همچنین دستورات استراتژیک فرماندهی کل قوا،  همه و همه الزاماتی است که ارتش قهرمان جمهوری اسلامی را تشویق به حضور قدرتمند در عرصه رزم های نوین  علی الخصوص حوزه پهپادی  کرد.

در همین راستا در میانه دهه نود خبری جنجال برانگیز اما شیرین در جهان مخابره شد؛ نمایش انبوه پهپادهای ارتش در نیروی پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران، خبری که نشان می‌داد روز به روز بخش های بیشتری از زمین، زیر چتر و قلمرو  پرنده های ایرانی  خواهد رفت؛ پرنده های هوشمند، مسلح و نقطه زنی که هر دشمنی را از پای در می آورد.

اما این تازه شروع ماجرا بود...

وقت یک رونمایی جذاب و راهبردی رسیده بود، دی ماه ۹۹ نیروهای چهارگانه ارتش، کویر مرکزی کشور را جولانگاه صدها فروند پهپاد کوچک و بزرگ، پهپادهای شناسایی، گشت رزمی، نبرد هوایی، بمباران دورایستا و... کردند.

درست همین جا بود که موشک آذرخش برای اولین بار از  پهپاد کرار  پرکشید و اهدافش را منفجر کرد، البته این ها صرفا مقدمه ای برای رونمایی از پهپاد وحشتناک کمان ۲۲  بود، پهپادی که هم رونمایی  و هم عملیاتی شدنش لرزه بر اندام هر متجاوز حریص به مرزهای وطن بود تا نشان دهد ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران به سرعت در حال بسط قلمروی خود در حوزه رزم های نوین  در جای جای کره خاکی است.

دشمن هنوز در شوک دستاوردهای علمی، دانش بنیان و بومی ارتش بود که رونمایی از ۵۰  فروند پهپاد در اوایل قرن جدید، لشکری از  پهپادهای جدید  امید و ابابیل را هم به داشته های جدید ارتش اضافه کرد، ابابیلی که هرگونه تجاوز ابرهه‌های زمانه را به ورطه شکست و اضمحلال می‌کشاند.

البته هنوز هم کسی فکرش را نمی کرد که همه این جهاد علمی_نظامی صرفاً مقدمه اقدامات و برنامه ریزی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی است. تا اینکه با  رونمایی از پایگاه راهبردی 313 پهپادی ارتش سورپرایز ویژه‌ای برای دوستان نظام اسلامی و مردم ایران از جانب ارتش قهرمان کشورمان رو شد.

پایگاه زیرزمینی و فوق استراتژیکی که با میدان داری مهاجر6، ابابیل5، کمان12، کمان22، فطرس و کرار همچون بمب خبری  تحلیل های رسانه ای جهان را متوجه خود کرد، خبر واضح بود: ارتش جمهوری اسلامی با سرعت بالا و تفکری راهبردی و جهادی هژمونی نظامی جدیدی برای منطقه تعریف و ترسیم می کرد.

خط خبری رسانه های منطقه و جهان یکپارچه پوشش آشیانه مخفی پهپادهای ارتش ایران شد اما ترس و تشویش صهیونیست ها در سرتیتر رسانه هایشان  بیشتر از هر بازتابی  مشهود بود.
این قدرت چشمگیر نظامی اینک نیازمند عمق استراتژیک بیشتری بود تا گوشه گوشه کره خاکی  از اقیانوس‌ها تا قاره‌ها، زیر پرچم و تسلط ارتش مقتدر جمهوری اسلامی قرار بگیرد که  هنرنمایی نیروی دریایی ارتش با رونمایی از  اولین ناودسته پهپادبر، پازل قدرت پهپادی را برای ما تکمیل و برای دشمنان ترسناک‌تر کرد.

حالا دیگر مبدأ پرواز و جولان پرنده های تیز پرواز و دشمن شکن ارتش محدود به مرزهای  ایران نیست و می‌توان هزاران کیلومتر آن طرف تر، بیخ گوش دشمنی متکبر، استارت یک هجوم پشیمان کننده را زد.

این موضوع یعنی چشم انداز ارتش صرفا در یک منطقه  خاص و یا یک ابزار خاص خلاصه نمی شود و همزمان از جبهه‌های متفاوت یک راهبرد نوین نظامی و امنیت زا  تقویت و توسعه می یابد. لذا ناودسته پهپادبر نیروی دریایی راهبردی ارتش هژمونی نظامی خود را با اقتدار به قدرت منطقه ای و بین المللی تحمیل کرد.

 البته تا اینجای مطلب هنوز فرصت اسم بردن از کرار، ابابیل4، ابابیل2، هما، چمروش، پلیکان،قائم، یسیر، ژوبین و باور5 پیدا نشد تا گنجینه نظامی ارتش غنی تر از آنچه فکر می کنیم، نشان داده شود.

نوشته حاضر تنها بخش اندک و عیان قدرت پهپادی ارتش را بازگو کرده است اما همین مقدار اندک کافیست تا  ایران به عنوان قدرت  نظامی اول غرب آسیا  تکیه گاه امن منطقه و کشورهای دوست باشد و قطعا  این قدرت نمایی خط بطلانی بر حضور هر بیگانه و قدرتی در منطقه غرب آسیاست و هر گونه حضور نظامی کشورهای نااهل را به چالش می کشد.

اینک ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدرت شبکه محور، تاکتیک پذیر، مدرن و ویرانگر پهپادهای بومی خود می تواند هر جنبنده متخاصمی را در هر جای کره خاکی و در پهنه های آبی شناسایی، رهگیری و منهدم کند. دانش و تخصصی که با تکیه بر جوانان گام دومی ارتش به‌دست آمده و امروز کشور ما را به صادرکننده پهپاد در جهان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ ت 8

ارسال نظرات